Serviciul Județean de Ambulanță Bihor a avut parte de o „surpriză” săptămâna trecută: un control de la Ministerul Sănătății. Inspectorii Corpului de Control au ajuns aici în urma unor reclamații referitoare la presupuse ilegalități. Sesizările au pornit, potrivit unor informații neoficiale, de la actuali și foști angajați.
[eadvert]
Concret, aceștia ar fi reclamat felul în care au fost organizate unele concursuri, achizițiile făcute aici, precum și felul în care au fost casate două autovehicule. Pe hârtia trimisă către Ministerul Sănătății, reclamanții au sesizat și decontarea fictivă a unor cantități de carburanți, devizele de reparații.
Concluziile Corpului de Control vor fi făcute publice cel mai probabil într-o lună.
Directorul Serviciului Județean de Ambulanță Bihor, Liciniu Venter, a declarat că inspectorii au verificat toate compartimentele și au solicitat documente de la Serviciul Tehnic, de la Achiziții, de la Departamentul Financiar-Contabil, de la Ambulanțe etc.
„Cine a făcut aceste reclamații, trebuie însă să le și dovedească. Noi nu am făcut ilegalități. Cele două mașini au fost date la fier vechi, însă există facturi. Pe urmă, acel concurs la care presupun că se face referire a fost verificat de Poliție și de DNA. Dosarul a fost clasat, pentru că nu au fost probe, iar reclamantul a pierdut procesul în instanță. Toate concursurile sunt filmate și au câte un reprezentant al Prefecturii și de la Poliția Rutieră”, a declarat Liciniu Venter.
Referitor la acuzațiile despre cantitatea mare de combustibili decontată fictiv, Venter spune că toate ambulanțele sunt alimentate pe bază de card, iar între stațiile de alimentare și SAJ Bihor există o înțelegere ca să fie reclamați cei care își introduc combustibili în canistre. Însă până în prezent nu au fost astfel de situații.
„Mașinile sunt alimentate la sfârșitul fiecărei ture. Când intră în tură noul echipaj, rezervorul este plin. Cu OMV/Petrom avem înțelegere ca, dacă se alimentează în canistre, să fim anunțați. Fiecare mașină are un consum normal, dat de RAR. La decont, se verifică consumul per km și cât s-a alimentat. Toate trebuie să concorde. În plus, deconturile și facturile sunt verificate de patru sau cinci persoane. O comisie verifică și devizele, fiecare factură. Documentele sunt semnate de mai multe persoane. Nu cred că cineva își riscă libertatea sau locul de muncă, recurgând la ilegalități”, a mai spus Venter.
Acesta a spus că inspectorii au verificat inclusiv depozitul de piese uzate.
„Toate piesele uzate care sunt înlocuite sunt păstrate în depozit, în stația centrală. Toate sunt etichetate cu numărul mașinii la care au fost înlocuite. Vom vedea raportul. Nu știu să avem probleme. Perfect nu e nimeni, însă să nu ne acuze de furt că nu este cazul”, a mai precizat șeful Ambulanței Bihor.
Trimite articolul
XMatei Eugen si-a angajat sotia ca si economista , cumnatu ca sofer, vecinul Beca paznic, amanta doctorita , prietenul de pahar inginer la baza auto Sebi , si lista mai are vreo 8 . Astfel se poate deduce de unde are bani sa isi construieste vila 🙂