Ambasador al unui mediu curat și al voluntariatului, Mihai Pop a reușit să convingă, în peste 13 ani de activitate, milioane de persoane (de toate vârstele și din toate profesiile) să se se implice voluntar în campania „ Let’s Do It, Bihor!”.
[eadvert]
Astfel, în cei 13 ani de „Let’s Do It, Bihor!”, Mihai Pop a izbutit să strângă milioane de saci, cu tone de deșeuri.
Impactul pe care-l are această campanie la nivelul județului Bihor nu se limitează la activitatea de ecologizare. Pe termen lung acțiunea are efect atât asupra cooperării instituțiilor implicate, a mobilizării comunității, dar și un efect educativ, în ceea ce privește ecologia, cât și în ceea ce reprezintă spiritul de voluntariat.
„Această aventură a început printr-o provocare. Cei de la Rotary Club Oradea știau de poziția mea din cadrul Gărzii de Mediu, o entitate de voluntari care aparținea de Garda de Mediu Bihor. Au venit la mine, mi-au propus să mă implic. Mi-a plăcut ce însemna «Let’s Do It!», mi-a plăcut viziunea «Let’s Do It», știam că este nevoie de o astfel de nebunie și în țara noastră. Ca atare, am acceptat această provocare, care vrând nevrând, m-a angrenat an de an. Dorința celorlalți voluntari din țară, din Bihor și de peste tot, a fost molipsitoare, mi-a dat curaj că ceea ce facem facem bine, iar rezultatele nu au încetat să apară. «Let’s Do It, Bihor!» este o provocare pentru oamenii frumoși, pentru cei care cred și simt pentru țara lor, pentru esența umană, pentru mediul înconjurător”, a spus Mihai Pop.
Impact
Cea mai mare provocare a sa în cei 13 ani de „Let’s Do It, Bihor!” a fost să convingă autoritățile locale de nevoia implicării. În opinia sa, tinerii sunt cei mai receptivi la acest proiect, iar puterea exemplului este cea mai palpabilă în aceste acțiuni de conștientizare.
„Desigur și seniorii, chiar și bunicii noștri simt asta. Cu toate acestea, nu toți oamenii fraternizează cu proiectul, având în vedere că, an de an, tot mai multe gunoaie sunt aruncate în natură. Trebuie să ne educăm copiii și tinerii, dar mai ales pe adulți să aibă grijă de mediul în care trăiesc. Pe tineri îi putem educa, ei sunt receptivi la asemenea lucruri, din păcate pe adulți îi educăm doar cu amenzi”, este de părere el.
Acesta mai crede că școlile ar trebui să realizeze mai multe campanii de conștientizare, pentru ca încă de mici, copiii să înțeleagă răul pe care îl fac oamenii pentru natură atunci când aruncă deșeurile pe unde apucă. Copiii trebuie să știe cum ne raportăm la natură și cum o protejăm, iar astfel vom forma generații care vor fi prietenoase cu mediul încojurător.
„Este important să protejăm natura. Când oamenii deteriorează sau poluează mediul, fac rău atât lumii animale, cât și speciei umane. Viitorul planetei este în mâinile noastre”, atenționează el.
Acțiunile de ecologizare ale lui MIhai fost cu impact și vizibile cetățenilor. Multe dintre acțiunile de ecologizare au loc în păduri, în ape, în râpe sau pe munte. Nu mai departe anul trecut, campania „Let’s Do It, Bihor!” a ajuns pe Vârful Bihorul.
„Am avut campanii în râpe, pe Vârful Bihorul, în ape și peste tot unde am simțit că este nevoie. Nu este ușor, pentru că intri peste tot. Din pădure ieși cu hainele agățate sau rupte, zgâriat pe mâini, pe față. Este multă muncă, te erodează. Însă, satisfacția este de nedescris. În jurul acestei acțiuni se creează cele mai mari și mai frumoase relații de prietenie între oameni”, a mai spus el.
Ediția din acest an s-a derulat pe parcursul unei săptămâni și s-a încheiat duminică, 25 septembrie 2022.
„Din cauza vremii nefavorabile, nu am vrut să expunem copiii. Am dat șanse școlilor să poată să iasă cu copiii la acțiune”, a explicat el.
O altă provocare a campaniei este atragerea de sponsori, mai zice Mihai.
„Este greu să atragi sponsori. Noi apelăm mereu la oameni de bine. Anul acesta, trei companii ne-au întins o mână de ajutor și le mulțumesc pe această cale. Cei de la EuroPlast ne-au ajutat cu 25.000 de saci. Practic, ne-au oferit cât aveam nevoie pentru a intra în acțiune, iar cei de la Celsa by Atlas ne-au dat necesarul de mănuși pentru județul Bihor. Și mai avem Decathlon, care ne sprijină cu tricouri, cu batoane, cu apă și cu tot ce pot. Îi avem în fiecare an alături de noi și le mulțumim”, a mai punctat Mihai Pop.
Inspiră în virtutea binelui
Implicarea lui Mihai Pop nu este doar în cadrul acestei campanii, prin acțiunile sale voluntare, în domenii precum tineret, cultură, mediu sau social. Mihai Pop cheamă oamenii spre voluntariat și îi inspiră în virtutea binelui.
Pentru că îi pasă și pentru că o face cu pasiune și determinare, Mihai Pop a reușit să mobilizeze milioane de oameni în campania „Let’s Do It, Bihor!”, aducând județul nostru pe locul III la nivel național ca număr de voluntari. El a convins instituțiile să colaboreze și nu doar că a găsit soluții ingenioase pentru un mediu mai curat, ci a adus un plus de atitudine, de lumină și culoare în viața comunității din care face parte. Mihai Pop este în permanenţă conectat cu lumea şi acționează ca atare, prin implicare în acţiuni civice.
Trimite articolul
XÎmi pare rău, dar nu am auzit niciodată de ei!
Dacă se duc și strâng gunoaiele făcute de alții, cei din urmă vor face in continuare la fel, pt că știu că vin “gunoierii” după ei.
Campanii de conștientizare? Din 2009 nu am văzut nimic de acest gen in Oradea.
Zi sa înnebunești ca nu ai auzit de El!! Gunoiule ordinar !!! Janes tu !!