Din deșert și până în mediul acvatic, via mediul polar au colindat copiii din clasele a III-a de la Școala Dacia. În cadrul unor proiecte a căror realizare i-ar fi făcut invidioși și pe liceeni, elevii de gimnaziu au oferit audienței informații, susținute cu prezentări power point, cu imagini, planșe și desene despre plante și animale. Mulți dintre copii au apelat și la curiozități din lumea plantelor și a animalelor pentru a capta audiența colegilor și pentru a merita aprecierile doamnelor învățătoare. Prezentările au fost interactive și interdisciplinare, doamnele învățătoare testând , de câte ori au avut prilejul și cunoștințele de aritmetică, respectiv de limba română.
Minunea sălbatică
Andre Stephanie, Rareș Matei, Maria Jula, Maria Frențiu, Carla Mlendea, Dominik Toia au fost doar câțiva dintre copiii implicați în proiect, ei având și rolul de lideri de grupe.
Lumea acvatică s-a bucurat de o prezentare deosebită, susținută de un decor menit să convingă audiența de minunățiile acestei lumi. Și dacă a fost vorba despre mediul acvatic, copiii nu au eyitat să aduc în prim-plan minunea sălbatică- Nufărul Amazonului -o plantă deosebită, ce înfloreşte numai noaptea.
„Frunzele sale au nervuri pline de aer, ceea ce îi permite să susţină greutăţi mai mari chiar şi de 35 de kilograme. Florile nufărului de Amazon au petale foarte dese, o floare ajungând la peste o sută de petale. Se spune că, pe vremuri, oamenii stăteau pe frunzele gigantului nufăr ca şi cum ar fi fost aşezaţi pe o saltea pneumatică. Chiar şi astăzi frunzele plantei seamănă cu o imensă farfurie aşezată pe apă, având un diametru de doi metri”.
A fost doar o exemplificare a manierei în care au lucrat copii implicați în proiect. Așa cum a subliniat doamna învătătoare Maria Floruț, alături de doamnele Gabriela Negruț și Simona Cobe ne-am propus cu elevii de la clase să îi ajutăm să dobândească cunoștințe și noțiuni noi și într-o altă manieră decât cea tradițională. Iar copiii au reacționat conform așteptărilor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!