Profesorii de la scoala cu clasele I-VIII „Nicolae Balcescu” le-au prezentat francezilor metode moderne de învăţare a limbilor străine.
O delegaţie de la Şcoala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea a participat, zilele trecute, la un seminar la Centrul Internaţional de Studii Pedagogice din Paris. Delegaţia a fost alcătuită din profesorii Ioan Mocan, Daniela Pop şi Maria Popescu-Sturz.
Activitatea a făcut parte din proiectul european „Plurilingvism – Identitate şi diversitate”. La Paris, profesorii orădeni au discutat despre politica lingvistică, metode moderne de a studia limbile străine etc. Orădenii au prezentat, de asemenea, modalităţi de implicare a copiilor în proiecte şi activităţi.
„Pe lângă seminarul propriu-zis, au avut loc ateliere de lucru şi s-au elaborat materiale pentru a arăta cum aplicăm anumite teme în timpul orelor de la clasă. Am făcut vizite la câteva şcoli din Sevres. Am asistat la orele de limbi străine, aceasta fiind, de altfel, tema proiectului”, a spus profesorul Ioan Mocan, directorul Şcolii „Nicolae Bălcescu”.
Limba prieteniei
„La Paris au participat toţi ceilalţi parteneri. Fiecare ţară şi-a prezentat obiceiurile şi tradiţiile. Am vorbit aceeaşi limbă, limba prieteniei şi a căldurii sufleteşti. Cu toţii am simţit că facem parte dintr-o Europă unită”, a spus Maria Popescu-Sturz, coordonatoarea proiectului.
Şcoala „Nicolae Bălcescu” are o tradiţie în domeniul schimburilor tematice cu şcoli din străinătate. Proiectul „Plurilingvism – Identitate şi diversitate” a fost lansat anul trecut şi se desfăşoară pe parcursul a doi ani.
În proiect sunt implicate şapte ţări: Spania (coordonatoarea proiectului), Franţa, Italia, Anglia, Finlanda, Turcia şi România.
Următoarea activitate care se va derula în cadrul acestui proiect va fi găzduită de Şcoala „Nicolae Bălcescu”, în perioada 23-25 martie. Atunci, vor sosi la Oradea delegaţii din toate celelalte şase şcoli implicate în proiect.
C.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!