Analizând rezultatele la Evaluările Naţionale şi Bacalaureat, şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Bihor a transmis în prag de nou an şcolar un mesaj către profesori ca „măsură” de îmbunătăţire a performanţelor la examenele şcolare.
„Am solicitat conducerilor şcolilor să atragă atenţia profesorilor ca orele să fie făcute în totalitate, ora să aibă 50 de minute şi pauza 10. Le mai transmit să fie serioşi, să-şi facă datoria dacă tot şi-au ales această meserie de dascăl. Am cerut ca pe disciplinele de examen fiecare unitate de învăţământ, gimnazială sau liceală, să aibă un grafic de pregătire suplimentară a elevilor”, a declarat inspectorul general Nicolae Avram, săptămâna trecută, în conferinţă de presă.
Potrivit acestuia, şcolile bihorene au posibilitatea, prin Consiliile de Administraţie, să decidă luarea unor măsuri suplimentare proprii pentru a îmbunătăţi rezultatele elevilor.
Va fi un plan de măsuri
„Vom primi de la Minister o analiză a diferenţelor dintre mediile la Evaluare Naţională şi rezultatele şcolare în anii de gimnaziu. Funcţie de acestea vom elabora un plan de măsuri pe care îl le vom comunica la timpul respectiv. Deocamdată am mai cerut conducerilor să susţină colaborarea cu cadrele didactice fiindcă unde există divergenţe şi rezultatele sunt mai puţin bune”, a mai spus şeful IŞJ Bihor, Nicolae Avram.
Aceasta în contextul în care, la unele şcoli elevii au avut media la Evaluarea Naţională cu 2-3 puncte sub mediile anilor şcolari.
Diriguitorul învăţământului preuniversitar bihorean a mai recunoscut că promovabilitatea la Evaluările Naţionale şi Bacalaureat au fost „puţin sub media naţională” dar a apreciat că această statistică „nu reflectă neapărat o mai slabă pregătire a elevilor şi dascălilor bihoreni”.
Dat fiind că sesiunea de toamnă a Bacalaureatului s-a încheiat recent odată cu afişarea rezultatelor după contestaţii, Avram a reamintit principalii indicatori. Astfel, din cei 5.826 de elevi bihoreni înscrişi în cele două sesiuni de Bac, 64,22% au promovat examenul, adică 3.365 de liceeni.
„În rândul promoţiei 2013-2014, promovabilitatea este de 73,78%, iar pentru promoţiile anterioare este de doar 24,9%”, a declarat Avram. Statisticile pe discipline arată că cele mai bune rezultate au fost obţinute la limba maternă, unde 99% din elevi au promovat. La polul opus se află fizica, examen pe care l-au picat 50% dintre candidaţi şi chimia (cu promovabilitate de 65%).
La Evaluarea Naţională, promovabilitatea a fost de 73,5% adică 4.957 de admişi, dintre care trei au avut media 10.
Citiți principiile noastre de moderare aici!