Proiectul de lege pentru modificarea și completarea Legii nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere a fost depus la Senat în luna octombrie a anului trecut și a fost inițiat de mai mulți deputați PNL. Modificările acestui proiect îi vizează atât pe șoferi, cât și pe clienții acestora. Potrivit acestuia, se propun, printre altele, mărirea tarifelor, schimbarea modalității de acordare a licențelor sau accesul taxiurilor pe benzile speciale pentru transportul în comun.
Tariful de pornire – dublu
„Tariful de pornire – tarif exprimat în lei, înregistrat automat de aparatul de taxat la începutul cursei, care apare pe afișajul client odată cu activarea dispozitivului de control din poziția de operare -Liber- în poziția de operare -Ocupat- și care poate fi mai mare decât tariful de distanță (lei/km), dar nu mai mare decât dublul acestui tarif“, se arată în proiect.
Totodată, inițiatorii propun stabilirea unui tarif de noapte, care poate fi mai mare decât cel de zi, dar cu maximum 50%, iar pentru deplasările în afara localității, tariful pe care companiile îl vor putea percepe clienților va putea fi și el mărit cu 50% față de cel de zi sau cel de noapte, după caz, în funcție de momentul efectuării cursei.
Taxiuri de stat
O altă modificare adusă se referă la faptul că, într-o localitate în care nu există o firmă de taxi, consiliul local va putea aproba ca executarea acestor servicii să se poată realiza în gestiune directă, la cerere, de către compartimentul sau serviciul de specialitate al primăriei. Acest lucru se poate face doar cu autovehiculele deținute de primărie în proprietate, doar în baza unei licențe eliberate în acest scop de Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Transport (ANRSC). Noua lege va permite utilizarea mașinilor deținute de companiile de taxi în baza unor contracte de închiriere sau comodat.
Procedura de atribuire a licențelor
„Procedura de atribuire a autorizațiilor taxi constă în acordarea unor punctaje realizate din îndeplinirea criteriilor de departajare pentru fiecare autovehicul precizat în declarația pe propria răspundere că este deținut sau va fi deținut ca autovehicul nou, utilizat în condițiile prezentei legi, pentru executarea serviciului de transport respectiv, declarându-se câștigătoare autovehiculele care au obținut punctajele cele mai mari, în ordinea descrescătoare“, se mai arată în proiectul de lege.
Totodată, se introduc și contractele de închiriere sau comodat, pe lângă cele de leasing sau mașinile aflate în proprietate. În cazul în care un operator participă la procedura de atribuire cu un angajament de achiziție a autovehiculelor, va trebui să depună o scrisoare de garanție în cuantum de 5% din valoarea fiecărui autovehicul, iar nerespectarea angajamentului va duce la pierderea garanției.
[eadvert]
Propunerea legislativă a trecut de votul Senatului și urmează să meargă la Camera Deputaților, for decizional.
Proiect de Lege pentru modificarea li completarea Legii nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere:
Trimite articolul
XSi in prezent exista tarif de noapte si de exterior..Criteriile sunt si acum in Oradea. In afara de tariful de pornire nu difera nimic
-
Da, doar ca presa si ziaristii trebe sa faca senzatii tari,sa sperie saracimea si mai tare….deci nu se va schimba nimic….
Alta lege iresponsabilă propusă in ceL mai analfabet Parlament post-decembrist al României. La ce sa te astepti de la un Parlament condus de Ciucă-plagiatorul și Simonis-scoala puțină? Printre initiatori nu se află si vreun ales al Bihorului? Cineva precum Hatos, sau ArinaMoș care vor să ne oblige să ne punem repartitoare. Spuneti-ne nume să le aplicăm foarte curând sanctiunea votului. Oricum, eu pe Hatos, pe Moș, pe Cupsa, pe Caus i-am pus la index. Niste trădători ai intereselor noastre. Nsite fripturiști!
Si in prezent legea prevede tarife maximale , dar nu su t atinse. Tarif de noapte si extern exista de cand e lumea. Parca e Romania TV. Sau vreti sa speriati lu.ea?
Avem Bolt asa ca nu ne intereseaza mizeriile infecte de masini si soferi de la companiile de taxi. Aveam Bolt oricum.
-
Esti ceva sclav de Bolt? O sa dispareti incet, o sa fe lege si pentru voi, atunci sa vedeti, o sa stai 25 de ore din 24 sa ai un ban
De ce nu semnați articolele domnii sau doamnele “ziariști” , Așa poate oricine să spună orice sau nu mai aveți știri cu războiul fals ?!