Sancțiunea a fost aplicată de CJPC Bihor, care s-a autosesizat, în urma prezentării pe rețelele sociale a cazului consumatorului care a avut surpriza neplăcută de a găsi un melc în meniul kebab achiziționat de la fast food-ul Mesopotamia – punctul de lucru Lotus Oradea.
[eadvert]
Ca atare, o echipă de comisari a efectuat cu celeritate o acțiune de control la locația menționată, urmând a fi demarate controale și la celelalte trei puncte de lucru din Oradea, ale operatorului economic, pentru a preîntâmpina astfel de situații regretabile.
Deficiențe
La sediul din mall-ul Lotus Oradea s-a verificat respectarea, de către operatorul economic, a condițiilor prescrise și declarate, pornind de la produsele finite, materiile prime utilizate, constatându-se nerespectarea cerinței de a folosi, în cadrul serviciilor prestate, numai produse și proceduri sigure.
CJPC Bihor a constatat că prestatorul deține un spațiu separat pentru curațat/spălat legume și salată, operațiuni efectuate de angajați, situația descrisă de consumator putând fi rezultatul nerespectării unor proceduri sigure.
Protectorii Consumatorilor au mai constatat prepararea de chifle și clătite într-un spațiu neadecvat, practic în spațiul de depozitare a produselor alimentare preambalate tot aici existând baxuri cu tacâmuri și frigiderul pentru drojdie.
Altă deficiență se referă la faptul că nu este ținută o evidență care să permită trasabilitatea materiilor prime, a cantităților utilizate într-o zi, ridicându-se suspiciunea folosirii acestora pe parcursul mai multor zile, inclusiv a calupului de 20 kg carne de curcan utilizată la preparatele tip kebab, shaorma.
„Drept urmare, operatorul economic a fost sancționat cu amendă contravențională în cuantum de 20.000 lei, fiind oprite definitiv de la comercializare produse în valoare de circa 13.000 lei”, ne-a informat Giani Bura, comisar șef adjunct la CJPB Bihor.
Instituția roagă consumatorii bihoreni care constată sau au cunoștință despre astfel de situații să se adreseze cu o reclamație CJPC Bihor, fie prin completarea formularului de reclamații, pe site-ul www.anpc.ro, fie personal, la sediul din Oradea, str. Evreilor deportați, nr. 4A1.
Trimite articolul
XIn loc sa savureze delicatesele, oamenii rai i-au reclamat … da’ melcu, dom’le ce vina a avut?
-
mi se întâmplă sa spăl salata adusa din gradina proaspăt adusa și chiar la a 5-ea apa sa mai dau de un melc sau rama deși eram ferm convins ca nu a scăpat nici unul .
-
saracu melc,o scapat de tocator si lo prins ANPC-u
datii o amenda grasa si acasa cu el
si o amenda co depasit limita de viteza ,o mers mai repede ca economia tarii!!!!!!!!!!!!!!!!
S-au gasit si alte nereguli…cu aceasta ocazie.Daca nu era melcul, oamenii mancau tot felul de produse care inteleg ca nu erau in regula.De ce nu se fac in mod constant controale la toate fast food-urile din oras?
Avand in vedere ca o portie ce contine o mana de carne, si restul varza si cartofi costa 50 lei de acolo , nu cred ca s-au oprit prea multe portii din acei 13.000 lei 😉
Nu stiu cum naiba puteti sa mancati mizeriile servite in minunatele restaurante din si mai minunatul oras turistic de doi bani.
melcul e chiar o delicatesa fata de viermi, lacuste si gandaci care vor urma conform noilor normel de alimentatie ale UE 🙂
Ar trebui sa merga și cei de la ANAF, la majoritatea comenzilor cu numerar nu oferă bon fiscal doar bon comanda, obliga angajații sa nu bată bon fiscal.
am mai mancat si eu la ei dar ultima oara erau cartofii fierti in ulei nu prajiti,de atunci passss
Vreau să întreb pe acel om ce va face când îi va impune UE să mănânce acei viermi ? Va chema controlul?