Cel mai târziu în vara anului viitor, Bulevardul Nufărul – Cantemir ar putea intra într-un amplu şantier, din care să iasă cu mai puţine intersecţii ale rutierului cu tramvaiul, cu piste velo şi trotuare mai largi şi cu mult mai puţine locuri de parcare în faţa blocurilor.
Lucrarea se va face în contul proiectului cu finanţare europeană „Creșterea mobilității urbane din zona Nufărul – Cantemir”, care va fi depus la finanţator după votul de ieri, din Consiliul Local.
Disputa parcărilor
Proiectul a acumulat majoritatea necesară fără votul udemeriştilor. Şefa grupului de consilieri UDMR, Melinda Kirei, şi-a făcut o ţintă din parcările care vor fi desfiinţate prin acest proiect. „Data trecută am fost de acord în principiu cu acest proiect, cu condiția și promisiunea în același timp ca în prealabil să adoptăm o Hotărâre privind construirea de parcări pentru cei care locuiesc în zonă și în prezent își parchează autoturismele în fața blocurilor. Acest proiect de Hotărâre nu a apărut”, spune ea.
Insistă că mobilitatea urbană pentru străinii de oraş o furnizează Centura. „Acum, primordială este rezolvarea problemei parcărilor. Să realizăm câte o parcare în Nufărul și în Cantemir, chiar și parcări supraterane, dacă sunt mai ieftine. După aceea se poate trece la bulevardizarea dorită. În absența proiectului de Hotărâre promis, grupul nostru se abține la acest vot, solicităm ca Executivul să-și respecte promisiunea”, a cerut ea.
A primit răspunsul primarului Ilie Bolojan, care i-a amintit că realizarea proiectului este condiţionată de atragerea finanţării europene. „În următoarea etapă, în paralel cu licitaţia pentru construcţia acestui proiect, vom trece la studii de fezabilitate pentru parcări”, i-a spus primarul, cu precizarea că „am pune carul înaintea boilor” dacă nu s-ar respecta ordinea proiectelor.
Cifre
Valoarea totală a investiției este de 54.254.009,70 lei cu TVA, iar durata de realizare este de 12 luni – 2 luni proiectarea și 10 luni execuția, a anunţat viceprimarul Florin Birta în conferinţa de presă dinainte de şedinţa deliberativului local de luni.
Proiectul afectează bulevardul pe o lungime stradală de 2.672,41 m, cale dublă de tramvai în lungime de 2.638,62 de metri și o suprafață totală a amprizei de 140.641 mp.
Pe rutier, se va freza asfaltul pe toată calea de rulare auto. Calea de tramvai va suferi intervenții prin înlocuirea firului de contact în totalitatea lui și înlocuirea stâlpilor și a sistemului de susținere a firului. Terasamentul şinelor va fi înierbat, trotuarele și pista de biciclete se vor lărgi. Pista de biciclete va avea lățimea constantă de 2×1,50 m, cu două sensuri, iar trotuarele vor avea lățimea de minimum 1,50 m. Atât pista de biciclete cât și trotuarele vor avea aceeași îmbrăcăminte de beton asfaltic fin.
Accesul la imobilele existente se va realiza prin intermediul unor suprafețe de legătură între partea carosabilă nouă și platforma carosabilă din curtea imobilelor, care va traversa peste zona verde, pistă și trotuar.
Toate corpurile de iluminat nou proiectate vor fi cu led, iar stâlpii vor fi înlocuiți şi toate cablurile vor fi coborâte în canalizația subterană. Pe fiecare stâlp se vor monta trei prize Fastum: una pentru alimentarea facilă a sistemelor de iluminat festiv și două care vor fi disponibile pe fiecare stâlp pentru a putea racorda orice altă utilitate de tip „smart city”, a spus vicele.
Undă verde
Şi sistemul de semaforizare se va schimba cu unul nou, dotat cu leduri. „Se va institui prioritatea de trecere prin toate intersecțiile a tramvaiului și se va realiza unda verde pentru autovehicule, pe ambele sensuri de mers, prin interconectarea automatelor de semaforizare”, a mai spus vicele.
Proiectul va anula şase sau şapte intrări auto în curţile blocurilor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!