La Primăria Marghita, o delegaţie a Federaţiei Patronilor Bihor (FPB) şi a Uniunii Naţionale a Patronatului Român (UNPR) – formată din Vasile Fonoage, Angela Tebies, Constantin Jurca şi Dorel Puchianu, implicaţi în demersurile federaţiei demarate din 2014 pentru terminarea autostrăzii, împreună cu primarul oraşului, Pocsaly Zoltan – a realizat prima întâlnire de lucru privind urgentarea terminării tronsonului de autostrada Borş – Suplacu de Barcău. Întâlnirea a avut loc cu coordonatorul companiei spaniole, câştigătoare a licitaţiei, Consorțiului Corsan-Corviam Construccion S.A., dl Victor Constantinescu, un manager cu experienţă în construcția de autostrăzi în Spania, Gibraltar, Maroc ș.a. Vasile Fonoage, coordonatorul inițiativei FPB şi a UNPR de finalizare urgentă a „tronsonului-problemă”, a reactualizat eforturile organizaţiei, discuţiile purtate cu miniştrii Transporturilor, șefii CNADNR, responsabili în această direcţie din 2014 până în prezent.
„Discuţiile au făcut lumină în cauzele care au determinat ca lucrările acestui șantier să demareze cu aproape doi ani întârziere. Cauza fundamentală este una singură: birocratizarea excesivă şi lentă a acordurilor necesare reautorizării lucrării.
Astfel, o listă întreagă de detalii tehnice ale lucrărilor efectuate şi afectate de o conservare tehnică neadecvată, elemente cum sunt linia roșie, pila centrală, refacerea proiectului unui pod, al iluminării acestuia, organizarea de şantier întârziată de reglementări ridicol limitate ale serviciilor de vidanjare, acorduri încrucişate de mediu de la organe locale cu cele centrale, toate aceste detalii au fost necesar a fi rezolvate, pentru ca, odată ce se schimbă constructorul unei lucrări deja autorizate, autorizaţia însăşi trebuie refăcută, nu actualizată doar cu schimbarea intervenită”, spune Vasile Fonoage.
La întrebarea delegaţiei FPB şi UNPR privind exproprierile, reprezentantul grupului spaniol a apreciat că aici într-adevar problema este rezolvată printr-o HG care, în sfârșit, a rezolvat blocajul continuării lucrărilor, în sensul în care chiar dacă proprietarul nu este de acord cu preţul oferit (de piață), odată publicată decizia de expropriere, aceasta devine executivă, proprietarul urmând să se adreseze justiţiei. „Toate la un loc au făcut ca doar în această lună porţiunea de la km 11 la km 30 să fie pregătită pentru începerea lucrărilor. Evident că termenul, iulie 2017, al finalizării întregului tronson stabilit în 2014 nu poate fi îndeplinit, emiţându-se un termen realist de 30 de luni al recepţiei finale. Mediul de afaceri local şi naţional, prin FPB şi UNPR, și-a oferit toată susţinerea şi sprijinul concret al membrilor pentru a ajuta Consorţiul în executarea acestei investiţii într-un termen cât mai scurt. Atât partea spaniolă, cât şi FPB, au stabilit de comun acord un program periodic de întâlniri informale şi de colaborare reciprocă pentru atingerea unui obiectiv atât de dorit de bihoreni, autostrada care să ne lege, ca în Vest, de Vest”, a concluzionat Vasile Fonoage.
Citiți principiile noastre de moderare aici!