Ministerul Educației a încercat să ofere condiții cât mai bune pentru predarea online: a creat platforme speciale și a făcut cursuri de instruire cu profesorii. Consiliul Naţional al Elevilor a organizat o consultare cu elevii din întrega ţară pentru a vedea care este eficienţa acestor platform de predare şi cum se desfăşoară predarea online.
12.000 de elevi din clasele V-XII (89% din mediul urban) au luat parte la consultările organizate de Consiliul Naţional al Elevilor. Mai mult de 36% dintre aceştia susţin că școlile lor nu țin cursuri online, iar acolo unde se fac astfel de ore prezența este în general mică.
„Acolo unde se fac, elevii nu prea participă; doar 55% au spus că este prezentă toată clasa. Dintre cei care participă, 68% le consideră utile”, este concluzia consultării făcută publică de Agenţia de presă RADOR.
Astfel, potrivit raportului prezentat de RADOR, elevii au arătat că principalele materii la care se organizează cursuri online pentru Limba și Literatura Română, Matematica și Limbile străine.
Pentru recuperarea cursurilor, Consiliul Național al Elevilor propune mai multe măsuri. Una dintre acestea este că nu trebuie înghețat anul școlar și trebuie evitată amânarea examenelor naționale.
,,Ministerul Educației ar trebui să anuleze numărul minim de note care trebuie obținute de fiecare elev și să monitorizeze riguros eficiența cursurilor online. Şi, nu în ultimul rând, Guvernul trebuie să investească în pregătirea profesorilor pentru mediul digital, dar și în furnizarea infrastructurii: computere și abonamente la internet, pentru ca fiecare elev să aibă acces la digitalizarea educației”, se arată în raportul Consiliului Naţional al Elevilor.
Trimite articolul
XFoarte tare, am putea crede, daca n-am stii cum merge treaba cu acest consiliu. Dupa ce si-au obtinut un discutabil statut al elevilor, in care fac ce vor trecand peste regulamentele scolii, acum arunca pisica nepriceperii dascalilor in online, respectiv vina statului ca n-au ei calculatoare, in secundar. Eu unul, chiar daca nu-s academician, stiu sa deschid un mail, sa postez o lectie pe orice grup sau platforma, dar, surpriza, feedback-ul este de max 5%. Ori s-a facut doar in liceele de top, unde elevii oricum invata, cu sau fara pandemie, ori este un comunicat tendentios, paralel cu realitatea.
-
Păcat ca nu știți scrie cu un singur “i” când este cazul stimate domn.