Pentru a asigura transparenţa plăţilor efectuate, începând cu 1 iunie 2015, instituţiile şi întreprinderile publice locale din subordinea Consilului Local al Municipiului Oradea publică lunar pe site-urile proprii date privind toate sumele plătite în luna precedentă.
„Link-urile către secţiunea dedicată transparenţei plăţilor de pe site-urile proprii ale instituţiilor şi întreprinderilor publice locale vor fi preluate pe site-ul www.oradea.ro, iar data limită pentru publicarea datelor menţionate este 15 a lunii curente pentru datele din luna precedentă. Pentru a asigura accesibilitatea, reutilizarea şi redistribuirea datelor, informaţiile vor fi publicate în format .xls/.xlsx – Microsoft Excel Spreadsheet”, a completat city-managerul Eduard Florea.
Oradea – locul 9
Primăria Oradea a participat anul trecut la Gala premiilor „Open Government Partnership” OGP România, în cadrul secţiunii ”Promovarea datelor deschise – Cea mai bună aplicaţie”.
Drept recunoaştere a eforturilor pentru o guvernanţă deschisă, în luna martie, Primăria Oradea a fost gazda unei conferinţe a Cancelariei Primului Ministru – pentru prezentarea Acordului Internaţional pentru o guvernare deschisă.
Platforma de recensământ a datelor deschise din oraşele româneşti poate fi accesată pe http://ro-city.census.okfn.org/.
Măsurarea transparenţei în administraţia publică locală s-a făcut în 74 de oraşe din România, cu 546 baze de date. Dintre toate, Oradea a fost clasificată pe locul 9.
„Seturile de date, precum bugetul local sau achiziţiile publice locale ne dau o imagine asupra felului cum sunt cheltuiţi banii publici. Datele despre transportul local, despre reclamaţiile primite sau despre autorizaţiile acordate de autorităţi ne spun cum este administrat oraşul. Vrem ca aceste informaţii să fie publicate în format deschis, astfel încât orice persoană interesată să aibă posibilitatea să le consulte sau să le folosească”, a spus city managerul Eduard Florea
Plăţi prin smartphone
Primăria Oradea a pus la dispoziţia cetăţenilor o modalitate modernă, accesibilă şi simplă de informare şi plată a sumelor datorate bugetului local, prin extinderea pe dispozitivele mobile a sistemului de plată on-line.
În cursul anului 2014, prin intermediul platformei web de plăţi on-line integrate în pagina oficială a Primăriei Oradea www.oradea.ro au fost făcute 6.291 de plăţi de către 5.611 cetăţeni. Suma încasată la bugetul local prin această modalitate a fost de 2.258.923 lei, în creştere cu 18% faţă de anul precedent.
MobilePay se adresează utilizatorilor de dispozitive mobile cu sistem de operare android şi permite consultarea sumelor datorate şi efectuarea de plăţi fără comisioane prin intermediul internetului, cu carduri bancare, pentru toate categoriile de sume datorate bugetului local al Municipiului Oradea şi Administraţiei Imobiliare Oradea: impozite şi taxe locale, amenzi contraventionale, chirii, concesiuni, amenzi de parcare, etc.
MobilePay permite plata amenzilor contravenţionale pe baza datelor din procesul verbal introduse de către utilizator, fiind un instrument extrem de util pentru a efectua plata în termenul de 48 de ore.
Aplicaţia dispune de o interfaţă proiectată pentru o utilizare intuitivă prin care oferă accesul la datele de evidenţă a taxelor şi impozitelor locale calculate la zi la orice intervale orare, cu acces 24h/24h, 7 zile din 7, fără a mai fi necesară deplasarea la Primaria Oradea sau Administraţia Imobiliară Oradea.
Prin integrarea aplicaţiei cu modulul pentru calcularea şi încasarea impozitelor şi taxelor locale este garantatǎ o sincronizare reală între plăţile efectuate în regim electronic şi acesta.
Comunicare SMS cu PMO
Cu ajutorul donaţiei din partea firmei Mobiversal, Primăria Oradea va folosi un nou instrument de lucru în relaţia cu cetăţenii. Astfel, prin SMS, cetăţenii vor fi notificaţi în privinţa cererilor depuse (completarea documentaţiei, ridicarea actelor, ghişeele dedicate si programul, reamintirea audienţelor, etc.) Pentru îmbunătăţirea relaţiilor dintre cetăţeni şi Primăria Oradea, începând cu 2 iunie 2015 este implementat în cadrul aplicaţiei de gestionare a documentelor (CID) un sistem de transmitere a mesajelor de tip SMS.
„Acest mijloc de comunicare va creşte încrederea cetăţenilor în autoritatea publică locală printr-o înştiinţare rapidă şi prin reducerea timpilor de eliberare a documentelor. Mesajele de tip SMS pot fi transmise către cetăţenii care, la înregistrarea în CID a unei cereri/petiţii/sesizări, au comunicat un număr de telefon mobil pentru a putea fi contactaţi/înştiinţaţi ulterior. Spre exemplu, mesajele pot fi transmise pentru a anunţa necesitatea completării documentaţiei depuse sau posibilitatea de a ridica răspunsul la cererea depusă în Sala Ghişeelor etc”, a completat city managerul Eduard Florea.
Update la Oradea City Report
Prin donaţia făcută de Mobiversal, în valoare de 3.500 euro, Primăria Oradea va actualiza aplicaţia Oradea City Report prin:
– realizarea unui ecran „Stiri Noutăţi” din ecranul de început
– realizarea unui buton hartă, pe care să fie afişate problemele sesizate în ultimele 7 zile – radar al problemelor din cartier
– adăugare butoane de call, inclusiv pentru categorii neconectate la dispecerate
– adăugarea un nou meniu pe ecranul principal. Denumire meniu: Petiţii favorite
– posibilitatea de a vedea răspunsurile date în toate stadiile petiţiei.
– design – schimbat culori
Testarea şi lansarea vor avea loc în perioada 29 iunie – 3 iulie 2015, transmite Primăria.
Citiți principiile noastre de moderare aici!