Inspectorii de muncă bihoreni atrag atenția că, pentru asigurarea desfăşurării activităţii la locul de muncă în condiţii de securitate şi sănătate în muncă pe perioada stării de alertă, toţi angajatorii din sectorul public şi din privat trebuie să implementeze o serie de măsuri. Printre acestea se numără: reinstruirea în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă a tuturor lucrătorilor care au stat la domiciliu în perioada stării de urgenţă, şomaj tehnic, telemuncă, muncă la domiciliu etc. Reinstruirea trebuie să fie adaptată noilor riscuri reprezentate de infecţia cu SARS-CoV-2 şi se va desfăşura în timpul programului normal de lucru al lucrătorilor. Reprezentanţii lucrătorilor cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă au dreptul la instruire corespunzătoare noului risc reprezentat de infecţia cu SARS-CoV-2. Angajatorii trebuie să stabilească activităţile care pot fi continuate ori adaptate, în funcţie de specificul acestora şi de resursele disponibile, şi să implementeze măsurile necesare pentru reluarea ori menţinerea activităţii, în condiţiile respectării măsurilor de prevenire a răspândirii SARS-CoV-2, inclusiv pentru desfăşurarea activităţii în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu – care poate rămâne o prioritate. Angajatorii identifică riscurile specifice condiţiilor de contaminare epidemiologică şi actualizează documentul de evaluare a riscurilor pentru securitatea şi sănătatea angajaţilor la noile condiţii de desfăşurare a activităţii, în vederea luării măsurilor necesare pentru combaterea răspândirii SARS-CoV-2.
La intrare şi în cele mai vizibile locuri din unitate trebuie afişate regulile de conduită obligatorie pentru angajaţi şi pentru toate persoanele care intră în spaţiul organizat de angajator, cu privire la prevenirea îmbolnăvirilor cu coronavirusul SARS-CoV-2.
Monitorizaţi
„Conform normelor în vigoare, angajatorii au obligaţia de a asigura comunicarea permanentă cu medicul ori după caz serviciul de medicina muncii pentru a se monitoriza starea de sănătate a angajaţilor, astfel încât aceştia să poată beneficia de măsurile preventive profilactice care au fost prevăzute la nivel naţional pentru combaterea răspândirii coronavirusului SARS CoV-2”, spune Marius Rotar, inspector şef ITM Bihor. Angajatorii pot individualiza programul de lucru al angajaţilor (cu deosebire al angajaţilor din grupurile vulnerabile) care desfăşoară activitatea în spaţiu închis, astfel încât să se reducă, pe cât posibil, în funcţie de natura şi specificul activităţilor desfăşurate, contactul direct dintre aceştia, fără a afecta durata programului normal de lucru. Firmele trebuie să asigure culoare speciale de acces în incintă şi de circulaţie pentru angajaţi, în vederea evitării aglomeraţiei la locurile de muncă şi limitarea accesului la zonele comune precum şi asigurarea respectării normelor de distanţare socială în aceste zone sunt ale obligaţii ale angajatorilor.
Angajatorii trebuie să ia măsuri de siguranță la locul de muncă FOTO: FAN
Citiți principiile noastre de moderare aici!