De aceea, miza companiilor din domeniu, în zilele noastre, nu este doar să pregătească mașinile pentru mobilitatea electrică, ci să ofere produse accesibile tuturor. Sebastian Nicoară, directorul noului HELLA Technical Center Oradea, explică mai multe despre acest megatrend și povestește despre dezvoltarea echipei compuse din profesioniști orădeni.
[eadvert]
HELLA Technical Center Oradea are deja o echipă de bază de 25 de persoane. Cum puteți descrie produsele dezvoltate aici?
În context larg, lucrăm la produse pentru mașina electrică, deci a viitorului, precum convertoarele de putere și senzorii inteligenți de baterie litiu ion. Momentan, de exemplu, în cadrul unui proiect în Oradea, un concept inteligent, folosit la dezvoltarea mașinilor electrice, și anume monitorizarea celulelor litiu ion în baterie. Acest proiect se desfășoară în parteneriat cu echipa din HELLA Technical Center Timișoara. Urmează, bineînțeles, ca și în cazul celorlalte centre tehnice ale companiei în România, să dobândim independență pe proiecte, pe măsură ce vom atinge un nivel de maturitate suficient. Este un proces, nu se întâmplă brusc. Cu sprijinul și experiența echipei din Timișoara, vom reuși să atingem acest nivel într-un timp scurt.
Ce regăsim, din cele de mai sus, în mașinile aflate astăzi în circulație?
Produsele pe care le dezvoltăm astăzi, în HELLA, și implicit, în HELLA Technical Center Oradea sunt parte din așa-numitul pachet de electrificare. În sens mai larg, acestea determină mașinile fabricate în prezent să facă tranziția către motorizarea hibrid sau electrică. Ce înseamnă asta pentru șoferi? O mașină hibridă are marele avantaj al consumului de carburant mai scăzut decât la cele clasice, dar și o performanță mai bună la accelerare sau frânare. În cazul mașinii electrice, desigur că discuția, la nivel global, în industrie, este cum să o facem mai bună, mai accesibilă deja în zilelel noastre. Pot să spun cu certitudine, având în vedere proiectele în care suntem implicați, că mașina electrică pe care o vom cumpăra peste un an va avea eficiență crescută, va reuși să se deplaseze pe distanțe mai mari și va folosi mai puțin curent.
Ați vorbit despre accesibilitatea mașinii electrice. Este un subiect important mai ales din perspectiva noii directive UE, conform căreia din 2035, mașinile și autoutilitarele noi vor putea fi vândute doar dacă au zero emisii. Putem vorbi despre un nou impact in industrie, pe acest megatrend, de a oferi în timp scurt, o tehnologie superioară unui număr cât mai mare de oameni?
Acesta este marea noastră provocare, a furnizorilor de tehnologie automotive. Dacă până nu demult noutatea consta în crearea produselor și sistemelor pentru mașina electrică, astăzi e nevoie de un pas înainte: să oferim un produs performant și accesibil unui număr cât mai mare de oameni. Nu doar să-l cunoască, ci să și-l și permită. Asta, cu siguranță, va transforma viitorul mobilității și va face anul 2035 posibil în condițiile dorite de instituțiile europene. La ora actuală, deci, companiile din domeniu lucrează intens pentru dezvoltarea soluțiilor eficiente și compacte astfel încât tehnologia să poată fi reprodusă la scară largă.
Ce competențe, abilități are un specialist HELLA Technical Center Oradea?
Domeniile noastre de activitate sunt specifice unui centru tehnic automotive: design electronic de circuite, dezvoltare software pentru componentele electronice, precum și definirea și testarea la nivel de siatem a componentelor electronice. Este important să menționăm contextul nostru de pionieri în domeniul dezvoltării produselor automotive în Oradea, astfel că suntem în poziția de a construi o echipă cu acele competențe necesare activității noastre.
Care sunt provocările cu care vă confruntați în a atrage oameni în dezvoltarea echipei? Cum răspundeți nevoilor pieței muncii pornind de la modul în care pandemia a schimbat modul de lucru în companii?
În HELLA, la nivel global, am făcut cu succes față noului mod de lucru, am reușit să ne menținem productivitatea și eficiența. În HELLA Technical Center Oradea, promovăm ideea că echipele se construiesc prin interacțiune fizică, în echilibru cu flexibilitatea programului de lucru. În cazul echipei noastre, am observat că performanța nu este influențată de distanță. În același timp, mă bucur că noii colegi sunt deschiși la întâlniri fizice, la birou, pentru că acest lucru contribuie la consolidarea colaborării noastre și stimulează dezvoltarea unui spirit de echipă puternic.
Specificul proiectelor în TCO este printre puținele de acest fel în Oradea, deci reprezintă o noutate pentru candidații la posturile deschise în echipă. Ce îi poate atrage la acestea? Ce este particular la dezvoltarea produselor automotive?
Industria automotive, prin specificul său, înseamnă diversitate pentru piața muncii. Pentru companii ca HELLA, care este furnizor de anvergură globală, dezvoltarea produselor sale nu implică o singură direcție de activitate, ci o multitudine. Munca este plină de provocări, în perspectiva permanentă a inovației. O companie automotive înseamnă și diversitate de competențe, pentru că, în România, avem angajați HELLA care fac programare, avem angajați care lucrează în fabrică, avem angajați care fac contabilitate. Atracția cea mai mare însă este faptul că, în această fază, oamenii din echipa HELLA din Oradea sunt parte dintr-o acțiune de pionierat, ei devin membrii fondatori ai unui hub tehnologic din orașul lor. Colegii noștri au oportunitatea unor joburi cu pachete salariale și de beneficii la nivelul celor din orașele mari și aglomerate, fără să fie nevoiți să locuiască acolo. Pot să-și facă o carieră aici, acasă, în probabil cel mai frumos oraș din România.
HELLA este prezentă în România din 2005. Are cinci centre de proiectare și dezvoltare, un centru administrativ și trei unități de producție în Timișoara, Arad, Lugoj, Craiova, Oradea și Iași. Peste 5000 de angajați lucrează azi în HELLA România. În calitate de furnizor de top la nivel mondial, operațional sub brand-ul umbrelă FORVIA, HELLA dezvoltă tehnologii inovatoare, contribuind la creșterea a trei tendințe majore din industrie: electrificarea și managementul energiei, conducerea autonomă în siguranță, precum și experiența unui habitaclu digitalizat și sustenabil.
Multe din produsele dezvoltate în centrele de proiectare românești sunt apoi fabricate în unitățile proprii din țară și din rețeaua globală: componente și sisteme electronice, produse superioare de iluminat.
Despre HELLA
HELLA este o companie listată la bursă, operațională sub brandul umbrelă FORVIA. În cadrul acestui grup, HELLA reprezintă înalta performanță în tehnologia de iluminat și electronică în industria auto. În același timp, compania acoperă un portofoliu larg de servicii și produse pentru ateliere și magazine de piese auto, precum și pentru constructorii de vehicule speciale prin intermediul Business Group Lifecycle Solutions. HELLA are 36.000 de angajați în mai mult de 125 de locații în întreaga lume și a generat vânzări de 4,4 miliarde de euro, în anul fiscal scurt 2022 (iunie – decembrie).
Despre FORVIA
FORVIA îmbină tehnologia complementară și avantajele industriale ale Faurecia și HELLA. Cu peste 300 de zone industriale și 77 de centre de proiectare și dezvoltare, 150.000 de angajați, printre care 35.000 de ingineri în mai mult de 40 de țări, FORVIA oferă o abordare unică și cuprinzătoare a provocărilor prezentului și viitorului din domeniu. Compusă din șase grupuri de business cu 24 de linii de produse și cu un portofoliu puternic de peste 14.000 de patente, FORVIA se pregătește să devină un partener orientat în zona inovației și a integrării pentru constructorii de top de mașini din lume. FORVIA își propune să determine transformarea mobilității, prin proiecte vizionare.
Advertorial CH 2553
Trimite articolul
XViitorul este a energiei verzi
-
“…al energiei..” și nu este soluție unică, gânditorule.
-
Citesti si articolul sau doar comentariile? Nu de alta, dar ai fi sesizat cui ii este adresat mesajul. Uneori e mai greu la deal.
-
micromanagement, overtime obligatoriu doar neplatit (numai promisiuni) si mediu de lucru toxic. de asta avem nevoie.