În fiecare zi urmărim și admirăm imaginile perfecte ale prietenilor și ale celor pe care îi considerăm „influenceri”. Mulți se lasă intimidați de viața pe care o au și de felul în care arată. Însă realitatea nu este întotdeauna aceasta, iar ceea ce este expus pe rețelele de socializare nu coincide mereu cu realitatea. Pornind de la acest fapt, make-up artista Antonia Lestyan a realizat lucrarea „Masca socială” și a prezentat-o la concursul „The International Makeup Championship”. Competiția internațională de make-up a reunit participanți din numeroase țări, la patru categorii: „Modern Japan”, „Social Mask”, „Body painting: the worlds of Karol Bak” și „machiajul cu efect de lifting”. Machiajul realizat de Antonia a fost înscris la categoria „Social mask” sau ,,Masca socială”.
[eadvert]
„Am vrut să redau prin artă realitatea pe care rețelele de socializare și opiniile oamenilor din exterior o creează și efectele reale pe care toate acestea le au asupra noastră: anxietate, sentimente de inferioritate, depresie și poate chiar mai rău. Pictura de pe pieptul manechinului este silueta unui om ghemuit, aflat în spatele gratiilor, care simbolizează sufletul supus suferinței provocate de etichetele puse de societate, iar masca albă conține doar cuvinte pozitive, cele pe care noi le vedem peste tot pe social media, pentru că «realitatea» aceea este doar pozitivă, nu-i așa? Jumătate de față poartă un machiaj perfect, perfecțiune pe care o întâlnim mereu în toate fotografiile de pe social media, iar cealaltă jumătate poartă urmele lacrimilor scurse. Acum gândiți-vă: care este realitatea voastră?”, a explicat Antonia Lestyan ideea din spatele imaginii prezentate în concurs.
Ore de muncă
Nu mai puțin de șapte ore i-au luat make-up artistei să finalizeze machiajul pe modelul Gemina Moza. Tânăra studentă la Medicină Generală din cadrul Universității din Oradea este mândră că prin arta sa a reușit să transpună o problemă de foarte mare actualitate a societății.
Alături de același model, Gemina Moza, în luna decembrie a anului trecut, Antonia a câștigat competiția „The Most Popular Makeup Artist”, organizată de Creative Academy, de data aceasta cu o lucrare dedicată Crăciunului. Pe lângă machiajul propriu-zis, care a inclus pictura scenei Nașterii Mântuitorului, Antonia a confecționat o pereche de aripi de înger, în mărime mare (1,60 m lungime). Dacă realizarea machiajului a durat nouă ore, confecționarea aripilor de înger i-a luat două zile. Aceasta pentru că „penele” (aproximativ 2.000 de bucăți) au fost decupate din hârtie și lipite pe schelet.
Deși tema concursului era „Christmas Glam” și ar fi putut realiza orice machiaj pe care cineva l-ar purta de Sărbători, Antonia nu s-a limitat la atât. Ea a dorit să realizeze ceva artistic, un machiaj atipic.
„Am vrut să fac ceva unicat, așa că am extins «pânza de lucru», astfel că am realizat și un machiaj glam al feței și ochilor. Dar am continuat și pe zona de piept cu o parte de bodypainting, cea care include de fapt scena Nașterii. Am confecționat din lut, pe care l-am modelat și ulterior vopsit, niște elemente decorative care să dea impresia unei rame în jurul scenei pictate”, a explicat Antonia.
Citiți principiile noastre de moderare aici!