„Am cumpărat lichidul de parbriz de la Lidl. Pe recipient scria că rezistă la -30 de grade Celsius aşa că am pus cu încredere. Dar în urmă cu trei zile am avut surpiza să constat că instalaţia nu mai fucţionează. Am fost la un service autorizat unde s-a testat lichidul de parbriz şi mi s-a spus că rezistă doar la 8-9 grade Celsius. Am fost la magazinul cu pricina şi mi s-a spus că dacă vreau să mi se restituie cei 5 lei cât a costat lichidul de parbriz. Acest lucru nu rezolvă însă problema cine plăteşte pentru repararea instalaţiei?”, spune Ioan Băruţ.
Orădeanul a fost să reclame cele întâmplate şi la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor. „Dar pentru ca nu mai am bonul fiscal cei de acolo mi-au spus că dacă vreau să se facă proba lichidului trebuie să plătesc 500 lei contravaloare testului”.
Recomandări
„Conform Legii petiţiilor noi nu putem face probe fără bonul fiscal. Sunt mai mulţi agenţi economici care pun pe piaţă acelaşi produs şi trebuie să existe certitudinea că produsul cu probleme a fost cumpărat de la agentul economic reclamat”, a precizat Traian Bejan, reprezentantul CJPC Bihor.
Protectorii consumatorilor atrag atenţia asupra locului de unde sunt achiziţionate lichidul de spălare a parbrizului şi lichidul antigel.
Este indicat ca şoferii să utilizeze lichidul antigel recomandat de producător sau unul echivalent tehnic, conform cărţii tehnice a autovehiculului. Procesul de schimbare a lichidului antigel ar trebui să fie făcut în service-uri, iar la achiziţionare să fie citită eticheta pentru a urmări şi respecta instrucţiunile de utilizare, atenţionările de evitare a anumitor pericole şi măsurile de precauţie speciale şi să le respecte.
Citiți principiile noastre de moderare aici!