Noul demnitar a fost viceprimar (2008-2012), apoi primar (2012-2016) în localitatea Işalniţa. A candidat la Parlament pe un loc neeligibil şi, conform Capital.ro, are un proces pentru conflict de interese la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu Agenţia Naţională de Integritate.
Boloş a revenit la Oradea şi ne-a declatrat că nu s-a decis, încă, dacă să îşi reia funcţia de şef al Direcţiei Proiecte cu Finanţare Internaţională din Primărie. „Postul de secretar de stat este, de fapt, o functie de demnitar, te eliberează din funcţie după dorinţă. Mie nu mi-a comunicat nimeni nimic, aseară la ora 10:00 a fost publicată decizia în Monitorul Oficial”, ne-a declarat Boloş.
Ca bilanţ, pune pe masă efortul pentru aducerea fondurilor europene pe POS Transport dar şi finalizarea masterplanului sau electrificarea liniei CFR Cluj Napoca – Oradea. „A fost o muncă de ocnaş, 10-12 ore de program zilnic, câteodată şi la sfârşit de săptămână”, spune Boloş despre programul din Minister. Pe final de mandat, fostul Guvern a creat premisele pentru finalizarea drumului expres de la Oradea, care acum e blocat din cauză că nu a primit de la CFR acordul pentru a construi 660 de metri de şosea prin remiză. La articolul 23 din ordonanţa de urgenţă de anul trecut prevede că în zona de siguranţă a infrastructurii feroviare este interzisă executarea de construcţii sau instalaţii neferoviare supraterane. S-a adăudat textul „cu excepţia proiectelor de infrastructuri publice şi a celor pentru care s-a emis aviz favorabil de către Ministerul Transporturilor şi care nu pun în pericol siguranţa circulaţiei”.
„Pot spune că sunt autorul Ordonanţei de Urgenţă prin care s-a creat cadrul legal pentru deblocarea problemei drumului. De-acum, terminarea şoselei ţine exclusiv de voinţa politică – convocarea Adunării Generale a Acţionarilor CFR şi votarea propunerii. Ar fi păcat să se termine, aşa, în gard”, crede Boloş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!