Consilierii județeni întruniți în ședință extraordină joi, au avut pe ordinea de zi un proiect de hotărâre referitor la schimbarea conducerii Societății Pază și Protecție Bihor. Proiectul propune revocarea Consiliului de Administrație și înlocuirea celor trei directori din fruntea SRL-ului cu un administrator delegat pe șase luni. Prin vicepreședintele CJ Bihor, Ioan Mang, social-demorații s-au opus vocal schimbării, argumentând că actuala conducere a scos societea din mizerie și a pus-o pe profit.
„Din câte știu eu, societatea nu are probleme. Am văzut un material(propunerea liberalilor n.r.) din care rezultă că marea problemă acolo este că actul constitutiv nu a fost actualizat”, a spus vicele Mang, precizând că dacă există o culpă pentru situație, aceea ar apaține Adunării Generale a firmei care nu s-a întrunit după ce a fost convocată de trei ori la rând, pentru adoptarea actului.
Ioan Mang arată cu degetul spre consilierul județean Julien Mateaș (ALDE), care a refuzat să semneze actualizarea, ca membru în AGA.
Licitație cu angajări pe pile, la Ștei?
Mang vede în altă parte justificarea pentru demiterea conducerii. Vicele a spus că firma SPP tocmai a câștigat o licitație importantă la Compania Națională a Uraniului Ștei.
„Consilierul local PNL care conduce CNU Ștei, dl. Harn, și a solicitat, după semnarea contractului, 21 de agenți de pază care să fie angajați preferențial, pe care dânsul i-a pus pe o listă trimisă pe whatsapp. Sigur că acest lucru a fost refuzat de conducerea instituției (Firma SPP Bihor). Ca urmare, s-a cerut revocarea unilaterală a contractului. Întâmplător sau nu, un grup de consilieri PNL, printre care dl. Mateaș Julien (ALDE n.r.) – nu știam că e consilier PNL, dacă și-a schimbat partdul nu știu ce mai caută printre noi. Acest grup solicită modificarea actului constitutiv. După părearea mea acolo sunt niște aberații, nu a fost bun un Consiliu de Administrație de cinci, nici unul de trei, ci trebuie să fie un unic administrator, care să fie și director. Nu se pune problema cum îl selectăm pe acel director, în votăm pe șase luni în Consiliul Județean. Consider că ceea ce se întâmplă azi e o mare nedreptate. Directorul ne va acționa în judecată și ne va și câștiga, are contract de mandat. Dacă dorința este de a falimenta această instituție, vă doresc succes, eu m-am mîndrit cu Pază și Protecție Bihor. Azi are 400 de angajați, de la 100 cât avea în 2012, când o parte din PNL dorea să se desființeze societatea”, a spus el în plen.
Ajunge un administrator
În numele PNL, Călin Gal a calificat spusele vicelui Mang ca „dezinformare”. „Nu mi se pare normal să avem trei directori la un SRL”, a spus Gal, apreciind că un administrator delegat este suficient. Asta, insistă Gal, „ar însemna mai puțini bani cheltuiți de Consiliul Județean”, mai mulți bani pentru investiții, „dar asta nu vă interesează pe dvs”. La rândul său, Mang i-a replicat că CJ Bihor nu are nicio cheltuială cu SPP Bihor, că firma își gestionează singură cheltuielile și veniturile.
„Să n-ai nicio problemă dar să vrei să schimbi conducerea, asta n-o înțelege nimeni”, insisită Mang.
Pe un ton împăciuitor, președintele CJ Bihor, Pasztor Sandor a admis că societatea „a avut o evoluție bună, de la a nu plăti oamenii – 80.000 de ore suplimentare neplătite, la 42 de contracte azi și un plus de 100 de angajați”.
[eadvert]
Mang a mai insistat că fosta conducere liberală – Ioan Sala și Andrei Amariței, a lăsat firmei într-o stare stare jalnică, cu datorii la angajați. Dezbaterile au continuat până la momentul propunerii de către PNL a noului administrator, în persoana vechiului director, Ioan Sala.
Propunerea a trecut de plen, cu voturile liberalilor și a vicelui Traian Bodea.
Trimite articolul
Xsandor, tati. MASCA TREBUIE SA ACOPERE SI NASUL. nu ti-a ajuns amenda de la pescuit?
,,Societatea” asta e o teapa ordinara! Ce ,,paza”, ce ,,protectie”, e o adunatura de spagari! A se vedea cum i-au f*tut pe cei din Popesti de au pus laba pe sediul priariei, chit ca nu au pus piciorul pe acolo, dar au facturat la greu…. Desfiintati si trimisi la munca cu totii.