Recent, şeful unic al PNL Bihor, Ilie Bolojan critica propunerea avansată de Ioan Mang privind un tren rapid Oradea – Debreţin care să ajute la colaborarea între cele oraşe şi, implicit, între cele două aeroporturi. Bolojan susţinea că o astfel de propunere, o dată concretizată, nu ar face altceva decât să contribuie la „hemoragia” de pasageri către Aeroportul din Debreţin, dinspre Oradea. Însă Mang contraatacă, arătând că această linie de tren rapid este prinsă în Strategia de Dezvoltare Teritorială a României 2035, pregătită chiar de Guvernul Cioloş.
„Probabil că dl Bolojan fie nu a citit, fie nu e în temă. Unde şi cine nu mai este consecvent? De ce vrem să ştergem cu buretele linia prin care am câştigat până în acest moment atâtea proiecte de cooperare transfrontalieră?”, întreabă Mang, plusând cu un moment din 2007, când, cu Ilie Bolojan secretar general al Guvernului, în şedinţa comună ale guvernelor român şi ungar s-a discutat despre „conglomeraţia Oradea – Debreţin”.
Oradea, peste Debreţin?!
„Dacă această linie ferată s-ar face în trei luni, probabil că dl primar ar avea dreptate, dar dacă ar fi gata peste 1 an, probabil că Oradea va avea mai multe zboruri ca Debreţin”, aruncă Mang o variantă-şoc. Adică Oradea ar urma să depăşească Debreţinul la curse aeriene externe, în scurtă vreme! Vicepreşedintele CJ Bihor afirmă că ştie ce spune, însă nu vrea să detalieze mai mult decât a făcut-o deja, într-un interviu oferit JB&BIHON, în care era optimist, afirmând că speră la zboruri Ryanair Oradea – Londra, din noiembrie 2016. Ce-i drept, se aşteaptă ca negocierile purtate de fosta administraţie judeţeană condusă de Cornel Popa, cu Blue Air şi Air Serbia, să se concretizeze, finalmente, în curse spre destinaţii externe şi nu numai.
„Din şase curse externe, câte avea Debreţinul, regulate, va mai avea patru. Pericolul nu este că nu vom avea destinaţii de zbor, ci că nu vom avea cine să zboare”, prevesteşte Mang, îngrijorat de potenţialul de călătorie pe care-l poate genera aerogara din Oradea. În legătură cu noile curse ce sunt vehiculate a fi aduse de Ryanair, Mang consideră că nu a periclitat venirea companiei aeriene, prin încălcarea vreunei clauze de confidenţialitate: „Toată lumea vorbeşte de câteva luni despre negocieri cu această companie. Am afirmat o speranţă şi probabil că acea cursă ar putea fi făcută de o anumită companie, dar nu am văzut niciun protocol”, precizează Mang.
Mănuşă aruncată spre primar
Mang susţine că Primăria Oradea nu poate deveni acţionar la Aeroport, deoarece acesta nu este societate pe acţiuni, ci regie. Iar CJ Bihor pare că nu este acum interesat să tranforme Aeroportul din R.A. în S.A., în contextul în care PNL face Opoziţie la sânge UDMR şi PSD. Acelaşi Mang subliniază cum CJ Bihor, prin Aeroport are taxe minime pentru companiile aeriene interesate să aducă noi destinaţii de la Oradea: 1,5 euro pe tonă/avion, 1 euro/pasager, 1 euro/pasager/taxa de securitate.
„Mai ieftin de atât este doar gratis”, întăreşte vicele de la Judeţ. „Dacă vrea Primăria să dea bani – oricum 500.000 de euro nu sunt mulţi – atunci poate să construiască facilităţi pentru studenţi, să finanţeze insituţiile de cultură din Oradea – Teatrul, Filarmonica – unde contribuţia sa este zero sau să subvenţioneze preţul gigacaloriei ori să reducă taxele, care sunt cele mai mari, în Oradea”, aruncă mănuşa pesedistul adversarului său politic de la şefia Primăriei Oradea
Citiți principiile noastre de moderare aici!