Lider PSD Bihor și vicepreședinte la Județ, Ioan Mang nu s-a răbdat să nu-i răspundă adversarului său politic, primarul de Oradea. Bolojan criticase săptămâna trecută pentru faptul că nu mai există un operator low-cost pe Aeroportul Internațional Oradea. Criticile primarului PNL veniseră la o zi după ce Consiliul Județean a anunțat parteneriatul cu Tarom, pentru curse externe spre Spania și Italia, începând cu 1 Decembrie.
„Oradea are cel mai scump transport în comun din România. Să îl subvenționeze pe ăla. Nu se poate să subvenționăm biletele de avion, e interzis prin lege”, a reacționat Mang, mirat că Bolojan îl atacă tocmai când șefii de la Județ au convins compania aeriană de stat să efectueze zboruri internaționale de la Oradea. Tarom va zbura spre aeroporturile principale din Barcelona și Roma, El Prat, respectiv Fiumicino. Dacă săptămâna trecută directorul general Tarom nu dăduse Roma ca sigură, acum Mang dezvăluie că va fi Roma. Și, de la anul, Frankfurt, însă cu condiția ca Tarom să își înnoiască flota. Toate aceste aeroporturi deschid Oradea spre lume, dând posibilitatea unor călătorii intercontinentale, cu punct de plecare sau destinație la Oradea.
Ironic cu „propaganda orașului”
Mang compară tarifele aeroportuare de la Oradea cu cele de la Cluj și Timișoara, evidențiind că la Oradea acestea sunt mai mici decât concurența. Iată cifrele cu care a venit Mang: tarif de aterizare euro/tonă: Oradea 3,5; Cluj 6; Timișoara 5,5. Tarif iluminat/balizaj Euro/tonă/oră: OR 2,5; CJ 2,55; TM 2,1. Tarif servicii pasageri euro/pax: OR 3,5; CJ 6; TM 8.
„Nu tariful este esențial, ci să avem pasageri care să vină la Oradea, să viziteze. La câți bani a cheluit Municipiul Oradea prin APTOR, ar trebui să fie pline avioanele, pentru că din toată propaganda făcută, ni se spune că Oradea se compară cu Barcelona și Viena”, afirmă Mang, subliniind că Ryanair a avut parte de o schemă de subvenționare aprobată de Statul Român și de Comisia Europeană. Și, totuși, a plecat din orașul a cărui administrație locală se promovează printr-o serie de canale media naționale.
Banii orădenilor, o problemă
Mang compară prețul anunțat de Tarom pentru cursele viitoare de la Oradea (de la 99 euro/pers. dus-întors spre Italia și de la 150 euro/pers. dus-întors, spre Spania) și tarifele operatorilor low-cost Wizz Air și Ryanair, din Debrețin, Cluj-Napoca și Timișoara. Liderului PSD Bihor i-a dat că va fi mai ieftin să călătorim cu Tarom decât cu operatorii low-cost, dacă luăm în considerare și bagajul de cală.
Vicele CJ Bihor trage un semnal de alarmă, subliniind importanța curselor proaspăt anunțate de directorul general Tarom, la Oradea: „Dl primar, în loc să (ne) atace, ar face mult mai bine să îndemne călătorii să circule de pe Oradea. Și să participe la schema de promovare. Să încurajăm cu toții compania Tarom și zborurile cu Tarom. Nu știu câte companii vor mai veni la Oradea, dacă renunță Tarom. Dacă tot se renunță, atunci e o problemă. Și e o problemă a posibilității orădenilor de a circula. Atât cât Oradea are cele mai mici salarii din municipiile mari, avem o problemă.
Pentru că gradul de încărcare a curselor București – Oradea, cu Tarom, este de doar 60%. Cu Blue Air, cam același lucru. Încercați în orice zi, din Timișoara sau Cluj și veți constata că e aproape plin, indiferent de mărimea avionului. Dl. Bolojan ar trebui să se ocupe de managementul lui”, a reacționat vicele de la Județ.
Despre șefii Aeroportului
Ioan Mang a apărat și UDMR-ul, atacat de Bolojan, care-i ataca pe șefii de la Județ că nu au pus persoane competente la conducerea Aeroportului. Pasztor și-a pus omul dat afară de Bolojan de la conducerea Zoo la șefia Consiliului de Administrație de la Aeroport. Mang: „Când ne vor depăși problemele, vom lua măsuri. Dar dl. Bimbo e inginer, nu trebuie să fie pilot. Doar supărarea dlui primar, că a pierdut în instanță și îi va plăti peste 40.000 de lei dlui Bimbo, nu este îndeajuns. În administrație trebuie să îți pui oameni de încredere, serioși și dl Bimbo a dovedit că îl preocupă aeroportul. Nu Consiliul de Administrație negociază cursele, ci supraveghează activitatea Aeroportului. Cine e mediocru? Cel care câștigă procesul în instanță definitiv, cu Primăria, că a fost dat afară abuziv sau cel care l-a dat afară abuziv? Eu zic că mediocritatea este la Primăria Oradea”. În privința longevivului director de la Aeroport, Gheorghe Pașc, Mang a subliniat cum s-a încercat de atâtea ori debarcarea lui, de către foști președinți de Consiliu, însă nimeni nu l-a putut decola pe Pașc de la Aeroport. Nici măcar Bolojan, pe vremea lui Cornel Popa.
[related-post post_id=”2133992″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!