Vicepreşedintele Consiliul Judeţean, Ioan Mang (PSD) reacţionează la propunerea lui Ilie Bolojan, privind Aeroportul Oradea. Practic, Mang crede că în momentul de faţă, Primăria Oradea nu poate ajuta cu nimic, afirmând că primarul de Oradea vrea doar să culeagă laurii investiţiilor la Aeroport şi a negocierilor purtate deja de Consiliul Judeţean cu companiile ce vor zbura extern de la Oradea!
PMO la Aeroport? „Nu e cazul”
Întrebat de redactorul JB&BIHON dacă ar accepta propunerea Primăriei Oradea de a intra în acţjonariatul Aeroportului Oradea, alături de CJ Bihor, pe baza unei contribuţii financiare anuale, Mang a răspuns: „Nu este cazul. Am mai fost asociaţi cu Primăria la FC Bihor şi a fost dus în groapă. Lucrurile sunt toate făcute acolo, la Aeroport. Terminalul a fost modernizat, pista a fost refăcută, iar zborurile externe vor veni, sunt discutate, sunt negociate. În această situaţie, Primăria Oradea nu ar face decât să culeagă meritele”. Mang este optimist în privinţa viitoarelor zboruri externe low-cost de pe Aeroportul Oradea, ce ar urma să fie operabile cel târziu anul viitor, dacă nu se materializează cursele Ryanair de Londra, din toamna acestui an.
„Taxe acceptate de companii”
„Înainte de a face ceva, trebuie să fie legal. Să dai bani la Aeroport e legal, dar să dai bani companiilor aeriene, este ilegal. Nicio companie nu a fost de acord cu subvenţia pe bilet, pentru că ar fi fost condiţionate să zboare de la Oradea 5 ani. Operatorii vin să zboare câtă vreme au călători. Ei sunt interesaţi de subvenţii la taxele aeroportuare, iar Consiliul Judeţean a aprobat deja o schemă de subvenţionare a taxelor aeroportuare, astfel încât putem spune că aceste taxe, scăzute deja, au fost acceptate de companiile low-cost”, afirmă Mang.
Vicepreşedintele PSD al CJ Bihor susţine că nici UE nu a aprobat subvenţia directă pe călători, condiţionând, practic, acordarea acestui tip de subvenţie doar pentru destinaţiile pe care nu le are deja Debreţinul, aeroport aflat sub 100 kilometri distanţă de cel din Oradea.
În legătură cu linia ferată rapidă dintre Oradea şi Debreţin, văzută de Bolojan ca o posibilă „hemoragie” de călători români spre aeroportul din Debreţin, Mang precizează că această cale ferată este mai degrabă una cu bătaie lungă şi că nu va avea ca rezultat punerea pe tuşă a Aeroportului Oradea. Aceasta deoarece, crede Mang, atât Oradea, cât şi Debreţinul vor avea o multitudine de curse externe până când un asemenea proiect feroviar va putea fi pus în practică.
Citiți principiile noastre de moderare aici!