Conducerea Serviciului Județean de Ambulanță (SJA) Bihor susține că pe viitor toți angajații unității, indiferent de compartimentul unde își desfășoară activitatea, vor trebui să urmeze cursurile de acordare a primului ajutor în caz de urgență. „Mă refer în special la cei din compartimentul TESA, cei de la administrativ. În ultimele trei luni personalul medical a participat la cursuri organizate în Băile Felix și la Timișoara. Asistenții mediali care colaborează cu noi dar nu sunt angajați urmează la rândul lor cursuri de acordare a primului ajutor, precum și voluntarii care vin și își desfășoară activitatea alături de noi. Doresc să precizez că la această oră 60 de persoane avem luate în evidență ca voluntari. Din acestea, 30 vor urma cursuri intensive de pregătire în acordarea primului ajutor pentru a merge la intervenții alături de echipajele ambulanței. Astfel putem spune că avem personal gata pregătit în așteptare pentru a reuși să intervină în caz de catastrofe”, a declarat Gheorghe Pintea, managerul Serviciului de Ambulanță Bihor.
Butonul roșu de la Ambulanță
Ca și noutate, managerul a precizat faptul că vor instala un așa zis “buton roșu”, care e de fapt un telefon mobil care în urma softului instalat va alerta posesorul până când acesta va răspunde la apel. Pintea a mai spus că angajații de la Ambulanță se perfecționează mereu prin participarea la cursuri specifice profesiei. Ambulanța mai doreşte să atragă colaboratori din rândurile elvilor și studenților. “E adevărat că dorim pe viitor să lansăm un program de colaborare cu liceele din județ și cu Universitatea din Oradea. Pentru acest lucru îi vom iniția pe liceeni și studenți în tainele sistemului de urgență prin susținerea unor cursuri de acordare a primului ajutor. Chiar și societățile comerciale pot să-și trimită angajații la cursurile noastre”, a precizat managerul Ambulanței.
Personal suficient și nu prea
În acest moment, din datele Serviciului de Ambulanță, în Bihor unitatea are la dispoziție 40 de medici, 171 de asistenți medicali și 176 de asistenți ambulanțieri (care ocupă și funcția de șoferi). “În acest moment avem 404 angajați la SJA Bihor. Am mai angajat patru asistenți medicali și un șofer, unii pe perioadă determinată, iar alții pe perioadă nedeterminată. Deocamdată aceasta e situația. Am mai avea nevoie, însă cu timpul vom vedea ce și cum va fi. Oricum periodic personalul va fi evaluat profesional de comisie din cadrul unității, care în urma testelor va acorda calificative participanților”, a concluzionat Pintea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!