Beiuș. “Începem anul 2022 cu o confirmare a trendului excelent al anului 2021 pe indicatorii contractați cu CAS Bihor, care arată adresabilitatea și nivelul spitalului nostru, practic nivelul de încredere al pacienților în spitalul din Beiuș”, transmite managerul Claudiu Lupău. Atunci când s-a prezentat la concursul pentru ocuparea postului, în urmă cu un an, Claudiu Lupău considera că are de lucrat la capitolul încredere în unitatea spitalicească, mulți dintre pacienții care ajungeau la Beiuș fiind trimiși la Oradea pentru a le fi rezolvate problemele de sănătate. În sprijinul afirmațiilor sale, managerul a prezentat următoarea situație: „Numărul total de externări din spital – 366 de pacienți în ianuarie 2022 vs. 204 pacienți în ianuarie 2021, crestere de 80% ; numărul total de pacienți care au apelat la serviciile Ambulatorului Integrat (policlinică) – 4.135 in ianuarie 2022 vs 3234 în ianuarie 2021, creștere de 27,9%; indicele de complexitate medicală (gradul de complexitate al cazuisticii internate în Spitalul Beiuș) – 1,29 (minimum 1,24 contractat cu CAS) în ianuarie 2022 vs – 0,95 în ianuarie 2021, creștere de 35,5%; durata medie de spitalizare: 5,25 zile (maximum 5,5 în contractul cu CAS) în ianuarie 2022 vs 6,53 în ianuarie 2021″.
[eadvert]
Explicațiile managerului care vorbește despre creșterea indicatorilor de performanță au mai multe paliere. Claudiu Lupău a ales să-și prezinte realizările prin comparație, prin ceea ce consideră a fi îmbunătățiri. Managerul dă și o replica la acuzele că i-a îndepărtat din spital, mai exact că i-a forțat să plece pe unii dintre medicii-vedetă ai unității medicale, oameni care au fost apoi solicitați să consulte în alte orașe, ori la alte clinici din Beiuș. Unul dintre aceștia e chiar medicul împotriva căruia Claudiu Lupău mărturisea că nu ar intra în cursă împotriva lui pentru a fi manager.
„N-am făcut nimic complicat sau spectaculos, decât lucruri de bun simț care nu au existat în spitalul din Beiuș. Am redeschis spitalul pentru medicii noi, cu mentalitate orientată spre performanță clinică. În Spitalul din Beius au venit medici tineri, dispuși la efort și dornici să performeze în menirea lor.
Așa am reactivat compartimente si secții vitale pentru spitalul nostru: BOLI INFECȚIOASE, ORTOPEDIE ȘI TRAUMATOLOGIE, OBSTETRICĂ-GINECOLOGIE, PRIMIRI URGENȚE, IMAGISTICĂ.
Într-un singur an, 2021, a venit în Spitalul din Beius un număr de medici mai mare decât în ultimii 10 ani”, spune managerul.
Claudiu Lupău spune că a făcut „10 schimbări radicale, prin care Spitalul din Beius se află pe un drum corect demonstrat de indicatorii de performanță clinică”. „Cele 10 puncte sunt doar o mică parte din ingredientele care au repoziționat Spitalul din Beiuș ca spital recomandat de medicii de familie, căutat de pacienții din zona Beiușului și de medicii care vor cu adevărat să își îndeplinească rolul asumat prin jurământul lui Hipocrate. În spitalul din Beiuș se operează ginecologic, urologic, orthopedic-artroscopic, chirurgical-laparoscopic”, a transmis managerul Claudiu Lupău. JB – V.B.
Cele 10 „schimbări radicale”:
-Nu a existat o deschidere în comunicarea cu pacienții și aparținătorii – ACUM EXISTĂ
-Nu a existat un sistem de programare telefonică și online a consultațiilor – ACUM EXISTĂ
-Nu se respectau programele cabinetelor din Ambulatoriu – ACUM SE RESPECTĂ
-Nu a urmărit NIMENI CALITATEA OFERTEI DE MUNCĂ A ANGAJAȚILOR SPITALULUI (ce și cum fac angajații spitalului în cele 8 ore de muncă) – ACUM, deși iritant pentru foarte mulți, acest lucru se întâmplă și cât de curând se va genera un sistem de monitorizare.
-Nu a existat o relaționare corectă între medicii din spital, un transfer corect de expertiză și o conlucrare constructivă pe cazuistica complexă. Majoritatea cazuisticii ortopedice, ginecologice, ORL, cardiologie LUA DIN START DRUMUL SPRE ORADEA – AICI MAI AVEM MULT DE LUCRU, DAR PROGRESĂM!
-Nu a existat o colaborare/ comunicare eficientă între medicii de familie din zona Beiușului și medicii specialiști din spital si ambulatoriu – ACUM EXISTĂ
Medicii de familie încep să recomande consultațiile către medicii specialiști ai spitalului, pentru simplul motiv că aceștia EXISTĂ și sunt deschiși spre comunicare și feedback reciproc/ transfer de expertiză.
-Prin lucrările de schimbare integrală a rețelelor de oxigen și amenajarea noilor compartimente cu destinație COVID-19, S-A TRIPLAT numărul de paturi dedicate patologiei COVID-19, cazuri medii. Medicii și întreg personalul care munceste în aceste compartimente depun un efort DEMN DE RESPECTUL NOSTRU. Suntem aproape de obiectivul de a nu mai trimite spre Oradea nici măcar patologiile COVID-19 din lipsă de locuri.
-Toate angajările prin concurs sau pe perioadă determinată AU AVUT LA BAZĂ EXCLUSIV COMPETENȚA, tradusă în: NIVELUL DE PREGĂTIRE ȘI MATURITATE, EXPERIENȚĂ, ABILITĂȚI TEHNICE, ATITUDINE ȘI MENTALITATE.
-Ca parte ESENȚIALĂ a echipei de management, Directorul Medical al Spitalului, Dr. Angela Nadia Ciuciu, cu o experiență de peste 15 ani în spital, a abordat noul său rol în totală cunoștință a problemelor reale ale spitalului și cu o atenție sporită pe CALITATEA MUNCII OAMENILOR și spiritul de „ÎMPREUNĂ” – CEA MAI GRAVĂ PROBLEMĂ A SPITALULUI DIN BEIUȘ
-Există o viziune de management CARE NU COSTĂ BANI, costă doar RESPONSABILITATE, ATITUDINE, DISPONIBILITATE LA EFORT ȘI DESCHIDERE SPRE SPIRITUL DE ECHIPĂ, RENUNȚARE LA ORGOLII, AROGANȚĂ ȘI AMBIȚII PERSONALE.
Trimite articolul
Xhai mai lupau tu vrei sa faci performanta intr-un domeniu in care esti profan parasutat de partidul tau politic care te-a facut manager iar tu faci chefuri in plina pandemie, tu vrei sa faci performanta? la chefuri poater dar nu la spital , ce esti tu doctor , ar trebui ca toti managerii din tara asta sa fie specialisti in domeniul respectiv nu papagali si smecherasi care isi cumpara postul de la partidele de la putere care cu nerusinare isi pun acolitii in functii fara sa aiba calitatile necesare.
-
Lucru manual, domnu Lupau.