Noua Lege a Educatiei introduce evaluări la fiecare doi ani. Conform articolului 74 din lege, la finalul clasei pregătitoare dascălul trebuie să întocmească un raport de evaluare. De asemenea, la finalul clasei a II-a va avea loc evaluarea competenţelor scris, citit şi matematică. Elevii vor avea de trecut peste o nouă evaluare şi la finalul clasei a IV-a. O altă evaluare se va face la sfârşitul clasei a VI-a, când elevii vor susţine câte două probe transdisciplinare: limbă şi comunicare; matematică şi ştiinţe.
La finalul clasei a IX-a, elevii vor participa la evaluarea naţională obligatorie (şase probe, din care două vor fi susţinute în timpul anului şcolar). Admiterea la liceu sau la o şcoală profesională se va face pe baza unui portofoliu educaţional, care va cuprinde rezultatele tuturor evaluărilor din viaţa şcolară a elevului. Portofoliul va conta în proporţie de 70% la admiterea la liceu.
„Aceste evaluări urmăresc evoluţia copilului. Astfel, se încearcă să se facă o orientare a lui”, a spus inspectorul şcolar general Dorel Luca.
Părinţii nu sunt de acord cu aceste evaluări. Ei spun că aceste evaluări îi vor împovăra şi mai mult pe copii. „Nu le văd rostul acestor evaluări. Îi prea solicită pe copii, din punct de vedere emoţional. Îi stresează. Şi aşa programa este destul de încărcată, iar notele sunt oglinda lor. Dacă nu ar da note, aş înţelege evaluarările. Evaluările şi orarul încărcat de la şcoală, vor face ca timpul liber de care beneficiază elevii să se micşoreze drastic”, a spus Angela Perneş, mama unei eleve de la Şcoala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna”.
C.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!