15 consilii județene au participat luni la o întâlnire organizată de Camera de Comerț și Industrie a României, care a propus înființarea unei companii de transport aerian, gestionată de consiliile județene, care să asigure legătura între principalele oraşe ale ţării.
[eadvert]
Mihai Dărăban, președintele CCIR, a vorbit, în cadrul întâlnirii, despre beneficiile unui astfel de proiect pentru mediul de afaceri din România, iar director general Regional Air Services, Adrian Vasilache, a făcut o prezentare a modalităţii prin care ar putea fi operaţionalizată o astfel de companie.
Specialiștii CCIR urmează să facă un studiu de oportunitate şi vor pregăti drafturi de documente privind statutul şi organizarea unei asemenea companii, care vor fi dezbătute în cadrul viitoarelor întâlniri, înainte ca reprezentanții consiliilor județene să ia o decizie.
La ședința de luni au mai participat delegați ai consiliilor județene din: Arad, Bacău, Braşov, Cluj, Constanţa, Dolj, Iaşi, Maramureş, Satu-Mare, Sibiu, Suceava, Timiş, Mureş şi Tulcea.
Air Oradea, doar pe hârtie
Anunțată cu mult fast în august 2021, compania aeriană înființată de Consiliul Județean Bihor și Primăria Oradea nu a reușit să își ia zborul. Compania a fost înființată cu aprobarea consilierilor locali și consilierilor județeni, iar în ianuarie 2022, președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, a anunțat că în luna februarie ar urma să fie organizată o licitație pentru „selectarea companiei care să opereze pentru Air Oradea”.
De atunci însă s-a lăsat liniștea peste acest proiect.
„Până în acest moment nu s-au făcut pași suplimentari în legătură cu compania. Criza din industrie, după pandemia de Covid-19, a generat probleme celor mai mari operatori, necreând condiții propice pentru dezvoltarea unor noi proiecte, până în acest moment”, a transmis Primăria Oradea, la solicitarea Jurnalului bihorean, la finalul lui 2022.
Sursa citată a precizat că banii alocați proiectului, capitalul social de 3 milioane de lei, dintre care 60% aportul municipalității orădene și 40% aportul CJ Bihor, sunt în conturile companiei.
„Compania este în același stadiu, înființată, dar momentan fără activitate”, ne-a transmis PMO, care a adăugat că „avansarea unor termene (pentru lansarea zborurilor – n.red.) nu este realistă, dar se poartă discuții și se caută soluții în piață pentru a asigura o conectivitate mai bună pe Aeroportul din Oradea”.
Trimite articolul
XTrebuie sa ai cu cine sa zbori. Cat timp Bihorul e printre cele mai sarace judete, salarii de mizerie, nu e destul ca sa ai aeroport Asa e cand taranul viseaza la Mercedes
Practic se tin 3 milioane blocati in contul unei companii fara activitate. Ceva pod (sic) nu se putea face de banii astia?
Il mai crede cineva pe fabulatorul Bolo?!
Cand vom avea salarii duble va merge si aeroportul.