Președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca, a avut o întâlnire cu președintele Consiliului Județean Békés (Ungaria), referitoare la interesul guvernului ungar de a conecta drumul expres Arad-Oradea la drumul expres M44 din Ungaria, care face legătură între Békéscsaba și autostrada spre Budapesta. Guvernul ungar a anunțat că realizarea drumului M44 este o prioritate regională.
[eadvert]
Ungaria intenţionează să extindă drumul expres M44 și să-l lege de drumul expres Oradea-Arad
Conectarea M44 la drumul expres Arad-Oradea se va putea realiza în zona Salonta, pe ruta Békéscsaba-Sarkad-Kötegyán-graniță-Salonta. Din cauza restricțiilor de mediu în lunca Crișului Alb și al Crișului Negru, alte posibile puncte de racordare, aceasta a fost considerată varianta optimă de către partea maghiară, anunță, joi, CJ Arad.
„Partea maghiară m-a informat că demarează un studiu tehnic pentru analizarea circumstanțelor și condițiilor racordării M44 la drumul expres Arad-Oradea. Rezultatul studiului va fi transmis Consiliilor Județene Arad și Bihor, respectiv Guvernului României. Un astfel de record ar fi posibil prin crearea unui nou punct de trecere a frontierei. În Ungaria drumul expres este construit deja până la Lakitelek, deci ar mai rămâne de realizat doar câțiva kilometri până la graniță. Așa cum am afirmat permanent, drumul expres Arad-Oradea creează dezvoltare, iar oportunitatea sa a fost recunoscută foarte rapid și de autoritățile de la Budapesta. Prin conectarea acestui drum la rețeaua maghiară de drumuri expres și autostrăzi, putem spune că drumul expres Arad-Oradea ar dobândi nu doar o importanță zonală, ci una euroregională, ceea ce confirmă calculele noastre din momentul în care Consiliile Județene Arad și Bihor, respectiv primăriile Arad și Oradea au început acest demers”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.
Pe partea maghiară, a fost constituit Grupul de Lucru al Conectării Drumurilor Expres Ungaria-România, condus de Zsolt Thorockay, din cadrul Ministerului Inovației și Tehnologiei. Grupul s-a reunit la Gyula, Ungaria, unde a fost luată în discuție joncțiunea cu drumul expres Arad-Oradea.
Ordinul de începere pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru drumul expres Arad-Oradea a fost dat în luna august 2021. Până în prezent, au fost elaborate analiza multicriterială și studiul arheologic și a fost stabilită varianta de traseu.
CJ Arad arată că sunt în curs de elaborare documentațiile privind ocuparea terenurilor, studiul de evaluare a impactului asupra mediului, planurile urbanistice zonale, documentațiile pentru obținerea unor avize și acorduri.
Sursa: Mediafax
Trimite articolul
XMaghiarii fac eforturi pentru racordarea cu soselele Romaniei, insa noi nu si nu, poate in alt secol si cu alti politicieni, mult, mult mai responsabili si nu in ultimul rand profesionisti si patrioti, nu de astia care sunt zi lumina cu “interesul national” in gura si de fapt sunt niste fripturisti si tradatori.
Bai, toti astia care huliti vremurile apuse, vedeti ca bunicii si parintii vostri au ridicat Romania, au construit o autostrada in anii ’70, au “trecut” muntii cu cea mai spectaculoasa sosea alpina, “Transfagarasanul” si cate si mai cate, la nivel de tehnologie a anilor ’70-’80. S-a lucrat cu mari ingineri specialisti, tehnicieni si muncitori care inca mai sunt in viata. Zicea cineva si mare dreptate a avut, ca voi nu sunteti in stare sa zugraviti ce-au facut inaintasii, voua v-a fost mai usor sa daramati.
-
Tranfagarasan, intradevar spectaculos, insa folosit max 5 luni pe an, si facut cu pretul vietii pentru cel putin zeci de persoane, iar autostrada din anii 70 erau panouri de beton asezate in campie.
-
N-ai inteles nimic din ce am dorit sa spun, iar in privinta accidentelor de munca mai ales la marile constructii sunt din pacate inerente.
-
…explică-i la ,,domnul,, că la noi s-a construit doar BILLA lângă piată și s-a surpat tavanul peste muncitori !
-
-
Nu-i aşa cã noi vom plãti în lei şi ei în forinţi?
-
Da, cam asa functioneaza moneda nationala in fiecare tara. Si in US platesti cu dolari. Sa mai enumar sau ai prins ideea?
Aceasta lege a contestatiilor in urma licitatiilor pubice pt constructia de autostrazi, a permis tuturor celor care au pierdut licitatia, sa blocheze lucrarile de constructie prin depunerea de contestatii dupa contestatii. Mai sunt si cei cu protectia unor cuibare de pasari care si aia fac tot ce pot ca sa blocheze lucrarile si iata, avem tabloul complet. La unguri Orban a construit cu firmele de casa, nebatandu-si capul cu licitatiile. Din cauza asta ungurii striga din toate puterile ca e coruptie. Unii iau totul, iar majoritatea fluiera in vant a paguba.
Sa-si vada de treburile lor. Sa nu incurce reteaua de drumuri facute de Bolojan. Sa ne lase in pace sa ne dezvoltam linistiti. Apoi isi vor asuma ei toate meritele
-
Drop ai fost droped in cap , ai o scuza , la toti ne pare rau ca suferi!!!
-
Cine mai discuta cu un bolovan care este permanent pe contrasens si care distruge oameni si afacerii.
-
…îmi pare bine că uneori pot fi de acord și cu tine !…bine grăit !
Haloo!! Haloo! Salonta estew in Judetul Bihor nu in jud. Arad!!!!!
-
Pentru Bolojan Salonta e in Ungaria. Nimic nu se va face acolo cat timp e Udmr
-
Clar!
-
De ce vâ agitați pentru un drum încă nefăcut? Când văd ungurii că trece un an, doi, trei şi nu va fi nici un drum, le trece cheful de racordat la…nimic
Cu puțin efort, ar putea realiza autostrăzile și drumurile expres pe care statul roman nu vrea să le facă . Poate că ar fi bine să-i lăsăm….