Unul dintre cele mai bănoase proiecte ale Consiliului Județean Bihor în parteneriat cu Primăria Oradea și Zona Metropolitană Oradea, rețeaua de tram-trenuri din jurul și de pe teritoriul Oradiei, ridică semne de întrebare din partea opoziției locale. Bugetul total al acestuia e de peste 200 milioane euro iar ideea e de a conecta zona metropolitană la oraș.
[eadvert]
Adrian Madar, liderul grupului PSD, consideră că ideea nu e de criticat, dar modul de lucru al inițiatorilor e deficitar.
„Până acum, Primăria nu ne-a pus la dispoziție studiile de fezabilitate ale celor 4 proiecte”, insistă consilierul care consideră că un proiect de o asemenea anvergură, cu asemenea impact asupra orașului, ar trebui dezbătut public.
„De ce nu se discută aceste proiecte gigant cu orădenii? Sunt pe planșele CJB de circa 2 ani. A fost scăpat la presă acum 6 luni de directorul OTL, ce are de ascuns dl. primar?”, comentează Madar, nuanțând că secretul în care se derulează proiectul poate ridica suspiciuni.
De asemenea, Madar a observat că a crescut prețul proiectului cu 50 milioane euro, adică cu 33%, „la o inflație de 8% în scădere puternică de când premierul României este de la PSD”.
El spune, din susținerea proiectului, lipsesc date estimative importante: „Cine va merge cu tramvaiul la Aeroport? Care este numărul de pasageri estimați ai rutei de la Era la Aeroport? Care este numărul de pasageri ai rutei de la Oradea la Cheresig, estimat din studiile Primăriei?”
Madar spune că un alt mister e „de ce finanțează orașul linia la Toboliu și județul străpungerea str. Lacu Roșu” și „de ce nu explică PNL Bihor de ce este necesară linie de tram-tren pe strada Lacu Roșu”.
„În piața București va fi super deranj, de ce nu se sincronizează cele 2 proiecte? De ce Primăria Oradea alege să-i chinuie și pe cei de pe Lacu Roșu? S-ar putea încerca o soluție de sistematizare a tuturor facilităților CFR din zona gării, având în vedere că în Piața București va rămâne la suprafață doar linia de tramvai”, mai spune Madar.
Trimite articolul
XTramtrenul e limitativ, beneficiaza de el doar cei din suburbii (partial, nu toate). In conditiile in care orasul e cvasi-izolat din ianuarie, nu sunt zboruri si se inchide linia ferata spre Cluj, de ce nu se fac niste park and ride, la bani mult mai putini? Linia de tramvai Aradului-Cantemir a costat circa 60 milioane lei, parcarea de pe Independentei circa 40 milioane lei, per total 20 milioane de euro. Faci cate una la fiecare principala in oras cu tot cu legatura la transport, si ramai cu peste 100 de milioane de euro. Park and ride-ul se adreseaza tuturor, de oriunde, e la indemana.
-
Taci ma propaganda, Bolojan stie ce trebuie, stii tu sau PSD mai bine? Nu iti place poti sa pleci in Vaslui
Cand doi sunt mai putin decat unul
Cand va fi tram tren toata lumea va circula cu el, va fi ceva nemaivazut , toti vor renunta la masini sa circule cu el