Muncitorii spun că utilajul este în funcţiune încă de marţi. Această maşină, aparţinând firmei RMT Cluj-Napoca, sfarmă asfaltul existent cu o „simfonie” de pistoane şi îl reaşterne pe carosabil. Peste stratul proaspăt omogenizat se toarnă emulsie şi ciment, pentru a forma astfel stratul stabilizator. După care mai urmează să fie turnate două straturi de asfalt peste, ne-au transmis muncitorii.
Această soluţie tehnică a mai fost folosită pe ruta Deja – Lugoj, în Iaşi, Botoşani şi Oneşti, ne-a declarat şoferul maşinăriei.
S-a ajuns la această soluţie mult mai ieftină, spun promotorii ei, după ce tehnica de lucru folosită astă-vară între Oradea şi Sânmartin s-a dovedit a fi catastrofală. Asfaltul pus peste nisipul cu pietriş a cedat la numai o săptămână de la aşternerea lui.
Este vorba despre un utilaj ce poate aşterne 2 kilometri de asfalt într-o zi.
S-a optat pentru acest utilaj ce recondiţionează, practic, asfaltul existent şi îl amestecă cu unul nou deoarece ar fi mai rapid şi mai ieftin. Acest ultim aspect este foarte important, deoarece CCCF Timişoara a refuzat să mai lucreze tocmai pentru că şi-a făcut calculele şi i-a ieşit că tronsonul din DN76 nu îi este rentabil, aşa cum a semnat contractul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!