UPDATE! În cadrul unei conferințe de presă susținute vineri, 05 iunie, senatorul Cornel Popa a confirmat că, pe 12 iunie, prim-ministrul Ludovic Orban și ministrul transporturilor Lucian Bode se vor afla în Bihor pentru a semna contractul autostrăzii Biharia – Chiribiș.
Tronsonul are o lungime de 28,5 km, iar contractul a fost atribuit firmei Selina încă din octombrie 2018. Lucrările au fost însă blocate deoarece Strabag a contestat licitația.
În urmă cu câteva zile, la Târgu Mureș, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, anunța că în două săptămâni va fi semnat contractul pentru execuția tronsonului de autostradă dintre Biharia și Chiribiș, lung de 28,55 kilometri. După cum se știe, deși grupul Selina – Trameco a fost dat câștigător, în octombrie 2018, semnarea contractului s-a tot amânat, din cauza contestațiilor în serie depuse de grupul austriac Strabag.
Ministru cu vorbe mari
Ministrul Bode a fost prezent vineri, 29 mai, la Tg. Mureș, pentru a semna contractele de execuție pentru tronsonul de autostradă Târgu Mureș – Ungheni (4,5 kilometri) și pentru drumul de legătură între autostrada A3 și Târgu Mureș (4,7 kilometri). Cu aceeași ocazie, ministrul Transporturilor a venit cu vești bune și pentru bihoreni: „În două săptămâni, vom semna contractul de proiectare şi execuţie pentru încă 30 de kilometri de autostradă din Autostrada Transilvania, pe tronsonul Biharia – Chiribiş”. După cum se știe, în ultimii ani, pe A3 s-a lucrat îndeosebi între Cluj-Napoca și Târgu Mureș, precum și pe A10, între Turda și Alba Iulia.
Ministrul liberal promite că anul 2020 va fi anul autostrăzii Sibiu – Pitești, dar și al Autostrăzii Transilvania (A3). „Am spus, în urmă cu câteva săptămâni, la Piteşti, în momentul semnării contractului privind lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Piteşti, tronsonul Curtea de Argeş – Piteşti, că anul 2020 va fi anul autostrăzii Sibiu – Piteşti, deoarece, după ani şi ani de aşteptări, au început lucrările la acest obiectiv major de infrastructură de tranport rutier din România. Pot să afirm astăzi, la Târgu Mureş, că anul 2020 va fi şi anul Autostrăzii Transilvania”, a spus ministrul Transporturilor, în Mureș.
Acum, se așteaptă vizita ministrului la Oradea, eventual acompaniat chiar de premierul Ludovic Orban, pentru semnarea contractului pe cei 28,55 kilometri dintre Biharia și Chiribiș. Guvernanții ar putea ajunge la Oradea spre finalul săptămânii viitoare. Executant și pe tronsonul dintre Biharia și Borș (5,35 kilometri, cu multiple pasaje, coborâri, urcări și parcare), grupul Selina – Trameco, deținut de Beniamin Rus va fi, astfel, contractor și pe tronsonul mult mai întins, dintre Biharia și Chiribiș. Cât privește tronsonul Chiribiș – Suplacu de Barcău (26,35 km), aici și Guvernul liberal pare să se fi împotmolit, după modelul Guvernului PSD. O companie din Croația – Hidroelektra – asociată cu Construcții SA – se pare că are probleme financiare mari, iar licitația trebuie reluată.
Selina ar negocia prețul
Valoarea contractului la care Selina – Trameco și-a adjudecat licitația, în 2018, este de 326,5 milioane de lei, adică echivalentul a 68,3 milioane de euro, cu conversia de la data respectivă. Contractul reprezenta proiectare + execuție, iar termenul stabilit era de 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție.
Așadar, rămâne problema actualizării prețurilor, având în vedere timpul scurs de la desfășurarea și adjudecarea licitației și până azi. Practic, ofertele s-au depus raportate la prețurile valabile în anii 2017 și 2018. L-am întrebat pe Beniamin Rus, patronul Trameco, dacă este pregătit să semneze cu CNAIR și Guvernul României, pentru tronsonul lung de aproape 30 de kilometri. „Ne pregătim. Până atunci, facem măsurători, vedem ce s-a mai întâmplat pe tronson, suntem cu experții pe lucrare și dacă expertiza arată altceva, trebuie s-o prezentăm la CNAIR și să stabilim împreună termenii contractului, printr-un act adițional la contract”, ne-a declarat Rus. Pe tronsonul abandonat de americanii de la Bechtel au crescut bălării, de-a lungul anilor. Terasamentul s-a degradat, la fel ca și structurile edificate deja, din beton și oțel.
Trimite articolul
XȘi ei trebuie să facă bani.
Trebuie doar să știi pe cineva care să te mufeze la bani și gata.
Toată viața o să ai imunitatea crescută după ce ai supt la țâța statului.
-
Romulus şi Remus.
-
jos baroni psd jos mang si pastor
-
Jos analfabeții ! 🙂
-
😂
-
-
-
-
E maţinaţie.
cu oricine numai sa-l faca odata, cred ca Bihorul e singurul judej cu O km autostrazi !
-
O taxã de autostradã, o cheltuialã în plus.
Benjamin Rus (sofer de camion)=fratii micula.
-
Sofer de camion, TAXI, orice ar fi fost, lasa in urma lui niste lucruri … sunt niste constructii durabile in urma muncii depuse de angajatii “soferului de camion”
Pana la urma asta e important!
Asta cred ca vede orice om care face o analiza obiectiva!-
Porni luceafãrul.
-
Ce minune domnilor ziaristi autostrada asta trebuia data in folosinta de ft mult timp si inca vorbim de o mare realizare,de minuni e rusinos din toate punctele de vedere,se braveaza prosteste non stop pe tema asta au fost toate partidele la putere si de doua ori de cand sa turnat primu metru de asfalt pe A3 din 2007 parca
Au lasat americanii sa plece cu bani si au facut nimic aia lea traso original la toti invocand prostia guvernarii acelor zile care ar trebui sa plateasca tot ce sa pagubit.
-
No ca am facut pariu ca pana se face autostrada Oradea -Chiribis,o fac ungurii pe a lor cu etaj!!Cred ca o sa-l castig!pariul.Mamalor da ungurasi!!
-
Din 2007, da! Nu politicienii s de vină… Noi, poporu’… Ne-am consolat într-una că votăm răul cel mai mic. Iar de tras la răspundere nu i-am tras niciodată. Ni-i frică.
Un bun motor e mersul din picior.
Tăietorii de panglici tricolore se bulucesc să asigure cel mai ridicat nivel de tembelism guvernamental, din România ultimilor trei decenii !?!
Politica este tren nu tir.
Pensiile speciale nu au decoratii.
De curiozitate întreb- știe cineva de ce urca autostrada către Nord asa mult? M-am uitat pe harta unde se afla Chiribis. E practic lângă Marghita. Credeam ca planul e ca autostrada asta sa meargă către Cluj, nu?
Întreb sincer; nu doresc sa instig la nush ce..
-
Este traseul firesc al oricarui drum de mare importanta in aria aceasta geografica: incepand de la romani in Antichitate si ajungand la triburile cuceritoare ale nomazilor maghiari in Evul Mediu intotdeauna aceasta a fost calea principala de acces spre Transilvania:Poarta Salajului.
Toate foarte bune şi de viitor pentru dezvoltarea infrastructurii dar nu ar trebui ca sã avem o poziţie a aliaţilor în legãturã cu ce a declarat public aliatul nostru la Sátoraljaújhely pentru a continua linistiţi cu dezvoltarea intracomunitarã?