Se lucrează la Studiul de Fezabilitate pentru realizarea „Centurii ocolitoare Oradea-Oșorhei”. Lansarea procedurii a fost aprobată în cadrul Consiliului Director al Zonei Metropolitane din luna ianuarie a acestui an. Timpul pentru observații și propuneri din partea cetățenilor este, însă, scurt. „Invităm pe cei care sunt interesați și care au observații/propuneri legate de această investiție, să le transmită în scris, pe adresa de e-mail: consultarezmo@oradea.ro până la data de 17 iulie inclusiv”, transmite ZMO. Directorul ZMO, Adrian Foghiș, subliniază că termenul pentru depunere de observații este unul scurt, de doar șapte zile, deoarece își dorește să depună proiectul la CNAIR în luna septembrie. Zona Metropolitană mizează pe finanțarea proiectului de către CNAIR și implicit, realizarea achiziției privind proiectarea plus execuția de către Compania Națională. Cu atât mai mult cu cât se are în vedere amploarea proiectului, estimat la 8 milioane de euro. Primarul Ilie Bolojan este, însă, mai precaut, studiind mai multe variante de finanțare. “În toamnă, vom stabili o variantă”, declară Ilie Bolojan, precizând că are în vedere fonduri europene pentru finanțarea acestui drum.
Drumul nou va avea 5,8 km lungime și câte o bandă pe sens, de 3,5 m, cu acostament de 1 m. Va porni din Centura Oradea și va ocoli prin sud localitatea Oșorhei, revenind în DN1 – E60 în sensul giratoriu de la ieșirea din Oșorhei, pe direcția Oradea – Cluj-Napoca.
Această centură ocolitoare va începe din sensul giratoriu existent pe Centura Oradea, dinainte de pasajul de peste calea ferată, respectiv intersecția cu localitățile Cheriu și Felcheriu. Pe traseu, noua centură ocolitoare a Oșorheiului are prevăzute patru sensuri giratorii, două poduri peste râurile Bonar și Tășad, o trecere la nivel cu calea ferată industrială nefolosită, de la fostul CET II, dar și un pasaj peste calea ferată CF 300 Oradea – Cluj-Napoca. Cele patru sensuri giratorii: unul la intersecția cu DC54, care face legătura cu satele Cheriu și Felcheriu, unul la intersecția cu DJ 767E, unul aferent unei viitoare zone industriale (azi terenuri agricole) și finalmente, sensul giratoriu existent pe DN1, la ieșirea din Oșorhei – Fughiu, pe relația Oradea – Cluj-Napoca.
Anul viitor încep lucrările?
„Proiectarea și execuția va cădea în sarcina CNAIR. Noi am depus deja protocolul la București și este în curs de aprobare”, consideră Adrian Foghiș, arătând că se dorește un procedeu similar proiectului de legare a autostrăzii A3 de Oradea. Și acolo, ZMO s-a ocupat de documentația tehnică, iar CNAIR a preluat proiectul, urmând să semneze contractul cu un constructor italian, Tirrena Scavi.
„Am purtat astăzi discuții cu reprezentanții comunei Oșorhei și proiectanții de specialitate contractați și am stabilit traseul centurii ocolitoare Oradea – Oșorhei. Până la jumătatea lunii septembrie, dorim să aprobăm studiul de fezabilitate, vom identifica sursa de finanțare, iar anul viitor vom începe lucrările. Bugetul investiției propuse este de aproximativ 8 milioane de euro, iar termenul de proiectare și execuție este de 18 luni”, afirmă primarul Ilie Bolojan.
„Investiția propusă are un impact deosebit pentru dezvoltarea comunei Oșorhei, pentru fluidizarea traficului din comună și realizarea accesului rutier la viitorul Parc Industrial al comunei noastre”, este citat și Gligor Ioan, viceprimar al comunei Oșorhei.
Dacă drumul de legătură dintre Cartierul Podgoria și satul Fughiu va prelua doar o parte din traficul ușor de pe relația Oșorhei – Oradea, cu legătură la DN 19 prin drumul expres, centura ocolitoare Oradea – Oșorhei este destinată și traficului greu.
Trimite articolul
XEterna și fascinanta minte briliantă care face o investiție de mult așteptată, dar totuși incompletă. Adică facem sensuri giratorii care mai apoi să se poată “extinde” cu pasaj (cu problemele generate în trafic foarte cunoscute). Fă ceva cu cap, nu doar jumătăți de măsură de dragul să mai poți anexa alte proiecte pentru un “upgrade” . Pun pariu, că descărcarea Centurii va fi în sensul giratoriu fără o bretea care să faciliteze fluidizarea traficului pentru cei care doresc să meargă spre Cluj. Doar peste vreo 2 ani, (nu imediat, că ar fi bătător la ochi) se va face un studiu de fezabilitate (alți bani dați aiurea la firmulițe) care va arăta, că traficul este prea mare și este nevoie de o bretea.
-
ai perfecta dreptate 🙂
dar pt cei mai slabi cu duhul dintre bihorenii mutati in Oradea, este o noua mandrie
ce conteaza ca de ani de zile era nevoie de asa ceva dar pe nimeni nu a interesat aceasta MICA problema, noi ne bucuram ca se face … oricum s-ar faceP.S. – dar macar se face ceva 🙂
De ce nu o faceți cu 2 benzi pe sens? Ca, mai târziu să vă trageți de cap, că traficul va crește mult mai mult și apoi o altă bătaie de cap….? Faceți o dată un lucru bun, pentru zeci de ani și nu peste 6 ani vă veți apuca din nou să lărgiți cintura.
-
Defapt de ce zic că Bihoreanul e mai de calitate? Pentru că acolo s-a redat și argumentele de ce se va face pe o bandă și jumătae (cum e drumul Apahida-Dej). Dacă se făcea pe două benzi pe sens s-ar fi dublat costurile și după ce se va construi autostrada între Biharia și Cluj, traficul de tranzit va scădea mult pe Centură. Cât va dura această situație vom vedea.
o banda jumate e cel mai periculos lucru, vor fi depasiri periculoase si prin stanga si prin dreapta, multi vor forta depasirile ca vor sti ca cei din fata vor evita ca doar este loc. Ori cu o banda ori cu doua. Mare economie de material se face pt jumate de banda. Mai bine il fac din start predispus la accidente si periculos