Proiectele sunt finanțate din fonduri europene și trebuie să fie finalizate până la finalul anului 2023. Pe toată perioada lucrărilor zborurile sunt operate de pe terminalul 2 (vechi).
Extinderea pistei
Proiectul „Dezvoltarea și modernizarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Oradea” prevede extinderea pistei de decolare/aterizare cu 420 de metri, înspre sud (spre localitatea Nojorid). Acest lucru va facilita operarea fără restricții din punct de vedere al lungimii de referință pentru toate aeronavele de categorie „C”.
Au fost executate săpăturile (decopertarea) pe 100% din porțiunea de extindere a pistei, iar din zona de siguranță adiacentă pistei, în proporție de 20%. Se efectuează în prezent lucrări de stabilizare a fundației pe culoarul pistei (în straturi) cu balast și pământ stabilizat cu lianți, iar în perioada următoare se vor finaliza săpăturile la zona de siguranță și se vor face teste de capacitate portantă pe fiecare strat.
[eadvert]
Tot în cadrul acestui proiect se lucrează la extinderea platformei de debarcare/îmbarcare pentru a putea fi operate, simultan, mai multe aeronave. Aici au fost realizate săpăturile (decopertarea) până la stratul de fundare, pe o suprafață de 32.000 mp. În perioada următoare se va executa canalizarea pe sub suprafața platformei și sistemul rutier de rulare.
În plus, în cadrul proiectului au fost deja achiziționate 3 autospeciale (din totalul de 4), dotate cu echipamente de deszăpezire și de degivrare. Stadiul lucrărilor la acest proiect a ajuns la 19%.
Lucrările sunt realizate de Asocierea S.C. Precon Transilvania S.R.L., în calitate de lider, S.C. CITADINA 98 S.A. și S.C. LEMACONS S.R.L. Valoarea contractului este de 79.407.585,75 de lei, fără TVA.
Extinderea terminalului de pasageri
Lucrările de construcție la noul terminal de pasageri al Aeroportului din Oradea au început în ultima săptămână a lunii iunie 2023. Prin realizarea acestui proiect, suprafața construită se va mări de la 2.925 mp, cât este în prezent, la aproximativ 12.500 mp.
Terminalul va fi dimensionat la 400 pasageri/oră pe fiecare din cele 4 fluxuri plecări interne/externe și sosiri interne/externe.
La nivelul construcției terminalului au fost executate în procent de 100% fundațiile, realizate pe monopile, iar structura metalică a fost realizată în proporție de 85%.
Prin această investiție, Aeroportul Oradea va deservi toți pasagerii într-un singur terminal, eliminând inconveniențele cauzate de operarea pe două terminale și îmbunătățind eficiența operațională.
Investiția mai prevede extinderea suprafețelor betonate din fața terminalului pentru a facilita accesul pasagerilor, a personalului și a utilajelor aeroportuare, extinderea drumului de acces și a parcării (capacitate de 320 de locuri).
Totodată, Aeroportul Oradea își va spori eficiența energetică prin implementarea unui sistem de încălzire pe bază de agent geotermal și a unei centrale fotovoltaice de producere a energiei electrice.
Valoarea totală a proiectului „Extinderea și eficientizarea terminalului de pasageri nr. 1 al Aeroportului Oradea” este de 177.586.964,51 lei, fără TVA. Lucrările sunt executate de Asocierea SC SSAB AG SA (în calitate de lider), SC BEMEL AG SRL, SC ACA ZOORK SRL.
Gard perimetral inteligent
Cel de-al treilea proiect aflat în implementare, ,,Creșterea gradului de siguranță și securitate la Aeroportul Oradea”, prevede construcția unui gard perimetral ,,inteligent”, cu senzori acustici, lung de 9,2 kilometri şi 2,5 metri înălţime, pe lângă care, în paralel, se construiește un drum perimetral, lat de 3,5 metri, pentru trafic greu, inclusiv pentru autospecialele de intervenţie în caz de incendiu.
În plus, se lucrează și la construirea unui post de control acces pentru controlul persoanelor, vehiculelor și mijloacelor aeroportuare, construirea unei remize PSI (Prevenirea Și Stingerea Incendiilor) și dispecerat pază pentru gararea și întreținerea a 2 autospeciale de intervenție în caz de incendiu și 1 autosanitară, precum și un garaj. Aici lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 36%.
Valoarea totală a Contractului de Finanțare pentru acest ultim proiect este de 72.279.509,07 lei și este finanțat în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020.
Trimite articolul
XDe ce mai e onestul Bolojan in functie? Cu gura lui spunea ca isi va da demisia daca aeroportul nu va performa. Deocamdata a performat la f…t bani, ca orice alt proiect pnl in Bihor. Alt mincinos notoriu
buna d primar si pt personele cu handicap y Discapacidad autospeciale para subir y bajar de avion cum am vazut la Cluj .Napoca
Nu inteleg de ce se baga bani in ceva ce nu merge si nici nu va merge. Numsi tampitii cred ca va merge vreodata
Degeaba modernizati aeroportul pt ca ce sa vezi eu nu am găsit zbor direct din Munchen la Oradea. Așa ca trăiască Clujul pt ca Lufthansa face 1 ora 40 minute . La Oradea se poate doar cu 1000 de escale .
Daca am face o suma a banilor risipiti de ilie prostie pe tot felul de tampenii, am ramane ingroziti.
De la ciuperca, la piata craparii, pavaj vulturul negru facut refacut, etc. pana la aeroportul unde nu zboara nici ciorile de pusiu ce e.
Cate chestii infinit mai utile pentru oameni (nu pentru firmele LOR) se puteau face cu banii astia nici nu mai merita pomenit.