Lucrările au fost împărțite pe patru loturi, acestea având o lungime totală de aproximativ 166 kilometri. Proiectul, în valoare totală de 9,47 miliarde de lei, beneficiază de o finanțare în valoare de 5,64 miliarde de lei prin programul Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Potrivit ultimei monitorizări a CFR Infrastructură, stadiul lucrărilor este următorul:
- Lot 1 Cluj Napoca – Aghireş (30,41km) electrificare linie cf, 2 stații de cale ferată, 13 poduri: 35 podețe, 1 pasaj denivelat, implementare ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R); Stadiu fizic al lucrărilor: 18,00%, lucrări în derulare, termen estimat finalizare 2026.
- Lot 2 Aghires – Poieni (36,33 km) electrificare linie cf, 2 stații de cale ferată. 3 poduri: 67 podețe, 1 pasaj denivelat, 2 tuneluri, implementare ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R); Stadiu fizic al lucrărilor: 22,60%, lucrări în derulare, termen estimat finalizare 2026.
- Lot 3 Poieni-Aleşd (52,74 km) electrificare linie cf. 2 stații de cale ferată, 10 poduri: 91 podețe, 2 pasaje denivelate, 2 tuneluri, implementare ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R); Stadiu fizic al lucrărilor: 4,03%, lucrări in derulare, termen estimat finalizare 2026.
- Lot 4 Aleşd – Frontieră Ungaria (46.74 km) electrificare linie cf. 4 stații de cale ferată, 8 poduri: 17 podețe, implementare ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R); Stadiu fizic al lucrărilor: 7,10% lucrări în derulare, termen estimat finalizare 2026, a relatat Cluj24.
O serie de noi sisteme vor fi implementate, printre acestea numărându-se și sistemul ERTMS (European Rail Traffic Management System), care are ca scop asigurarea unui nivel ridicat de siguranță și interoperabilitate în transportul feroviar. Subcomponentele acestuia și GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway) vor contribui la creșterea nivelului de eficiență și reducând timpul de călătorie.
Trimite articolul
XDaca 4 si 7% in mai bine de un an inseamna avansare ,atunci melcii rad de ei !
In ritmul asta, va fi gata in vreo 10-20 de ani.