Tot drumul însumează 28,55 kilometri şi beneficiază de finanţare europeană, prin Programul de Dezvoltare Regională (POR). De sus, de pe platoul Padiş, s-au aşternut deja 8,6 kilometri spre serpentine. Din aceşti 8,6 kilometri, 5,8 kilometri sunt asfaltaţi deja în regim de strat de uzură, iar pe 2,8 kilometri s-a turnat primul strat, cel de binder, de-a declarat directorul tehnic al CJ Bihor, Filip Cheşeli. Aceşti kilometri asfaltaţi se adaugă celor 13,1 kilometri de jos, care leagă DN 76 cu comuna Pietroasa. Antreprenorul general al lucrărilor este firma MBS Group Cluj-Napoca.
La final de septembrie?
„La finalul lunii septembrie suntem jos (cu asfaltul – n.r.), dacă stă ploaia măcar zece zile”, ne-a declarat ieri directorul tehnic al Consiliului Judeţean, Filip Cheşeli.
Din păcate, drumul ce se modernizează spre platoul Padiş este „fracturat” de un tronson de 6,5 kilometri, pe raza comunei Pietroasa. La acest tronson s-a lucrat printr-un program SAPARD, lucrarea fiind finalizată în 2008. Însă azi drumul arată jalnic, abundând de gropi şi de denivelări. La acea vreme, s-a lucrat în bătaie de joc, soluţia tehnică – un amestec de pietriş şi asfalt – fiind una îndoielnică. Pe această porţiune de drum a lucrat firma Construct Mod, însă recepţia finală nu s-a mai făcut. Pentru reabilitarea acestui tronson de drum, soluţia ar trebui găsită în trei: comuna Pietroasa, Consiliul Judeţean şi firma executantă. La acea vreme, primar era Saveta Oşvat (PDL). Azi, comuna Pietroasa are un primar nou, pe Cornel Pîlea (PC – USL).
Citiți principiile noastre de moderare aici!