Expoziția „Flashes”, vernisată în sala Mișu Popp a Centrului Cultural Apollonia – Banca de Cultură, reprezintă debutul programului „Apollonia New – Vizual” şi deschide seria evenimentelor dedicate celor 30 ani de învąțământ universitar artistic la Oradea.
„Programul creează o platformă esențială pentru tinerii artiști emergenți și debutanți, oferindu-le un spațiu unde inovația și expresia liberă sunt prioritare. Fiecare expoziție devine o revelație a noilor generații de creatori, prezentând viziuni estetice care conturează viitorul artei ultracontemporane” se arată în prezentarea expoziţiei.
„Flashes” cuprinde lucrări de licență ale absolvenților programelor de studiu Pictură, Arte Decorative, masterat în Arte Plastice și Multimedia, și masterat în Design de Obiect: Modă și Ambient, din cadrul Departamentului de Arte Vizuale al Facultății de Arte, Universitatea Oradea. Coordonatorii din cadrul Departamentului de Arte Vizuale al Facultății de Arte din Oradea sunt conf. univ. dr. Paul Blânda, conf. univ. dr. Mihaela Tătulescu, lect. univ. dr. Olimpia Urdea.
Expoziția a fost vernisată de către artistul vizual Victoria Țăroi, conf. univ. dr. Mihaela Tătulescu și Decebal Țăroi, reprezentant al Centrului de Cultură Apollonia.
Picturile Adelei Durgheu tratează tragismul Holocaustului rromilor prin conceptul „Corpul stigmatizat”, abordând cu profunzime şi sensibilitate rezistenţa în faţa agresiunii, durerea şi speranţa. Mihuț Eszter prezintă proiectul „Trecere”, care face trimitere la regăsirea identității pierdute a omului care se confruntă cu traversarea mai multor medii, ca spații tranzitorii ale inițierii, în căutarea lumii ideale.
Prin tehnici mixte, Florin Ștefan Popovici propune imaginea Ruinei – ca martor al trecutului. Este o oglindă a societăţii în care trăim, sugerată prin cicatrici şi răni, prin urme ale timpului, folosind construcţii metaforice.
Marta Mociar prezintă proiectul de artă decorativă intitulat „Metamorphosis”. Este inspirat din lumea fluturilor, sugerând efemerul şi libertatea zborului. Lidia Paleu a expus o instalație textilă ambientală sub genericul „Preţ redus”, realizată din 12 perne croșetate, cu coduri de bare și coduri qr. Lucrarea sugerează marketingul toxic şi dependenţa de consum prin repetarea obsedantă a codurilor.
Tânăra artistă Alma Pristoleanu propune proiectul de artă textilă denumit „Nocturnal beauty”. Pornind de la reprezentarea moliei, explorează lumea senzațiilor tactile, contrastând tehnica aleasă cu fluturele nocturn cunoscut prin faptul că distruge materialele textile.
Ana Cristina Fazekaș surprinde prin expunerea unor lămpi ambientale inspirate de anotimpuri, sugerând conexiunea cu natura și ciclicitatea ei.
Expoziţia „Flashes” este deschisă până în 7 noiembrie, la sala Mișu Popp a Centrului Cultural Apollonia din Braşov.
Citiți principiile noastre de moderare aici!