Spațiul din șanțul Cetății Oradea, cuprins între blocurile din Centrul Civic și zidurile exterioare, va fi amenajat ca acces rutier cu două benzi de rulare, câte una pe sens și o girație, la ieșirea spre Griviței.
[eadvert]
Muncitorii sparg acum, platformele de beton din spatele blocurilor, ceea ce îngreunează și mai mult accesul pietonilor. Lucrarea a trenat vreo două săptămâni, trecătorii au putut constata slaba mobilizare de pe amplasament.
Strada care se amenajează în zonă servește ca principală cale de acces spre și dinspre parcarea subterană din jurul catedralei ortodoxe. De altfel, această bretea rutieră deschide acces și între Calea Clujului și Griviței. Municipalitatea se așteaptă ca aceasta să fie un acces mai facil pentru parcarea de la catedrală și ca, prin deschiderea ambelor ieșiri din șanțul Cetății, să se evite crearea de ambuteiaje pe strada Clujului.
Conform proiectului, se va reface covorul asfaltic, canalizarea pluvială și trotuarele, cu interzicea parcării pe spațiile pietonale. În fond, este vorba de deschiderea unei noi străzi, în spatele blocurilor, care să preia inclusiv o parte din traficul local, care se desfășoară acum prin Centrul Civic.
Lucrarea a fost adjudecată de Dumexim SRL, la 2.587.856 lei fără TVA, în condițiile în care costul lucrării a fost estimat la peste 4,1 milioane lei.
„Sigur vor fi lucrări suplimentare, la toate lucrările apar”, spune directorul tehnic al Primăriei Oradea, Sebastian Marchiș.
Conform acestuia, termenul de finalizare a lucrărilor e sfârșitul anului. Constructorul a cerut închiderea traficului rutier pe Griviței până la începutul lui septembrie, mai exact până în data de 8 septembrie.
„Nu mai avem acces cu mașina pe nicăieri!”
Între timp, orădenii din blocurile din Centrul Civic simt intervenția ca pe o sechestrare în propriile locuințe.
În fața blocurilor lucrează utilajele grele ale firmelor de la pasajele subterane, iar în spate, accesul e interzis.
„De parcă nu era de ajuns, de ieri am aflat că începe șantierul și în spatele cvartalului de blocuri. Rezultatul? Nu mai avem acces cu mașina pe nicăieri! Și dacă sunt bătrâni, bolnavi, copii? Ce contează? E mai important șantierul!”, a postat, revoltată, o orădeancă direct afectată de șantiere.
Olimpia Urdea a documentat în online evoluția lucrărilor și a deranjului public, de la primele foraje, în creierii nopții, până la transportul pământului de pe amplasament la miezul nopții și, acum, la turnarea betoanelor la pasaje.
Cireașa de pe tort e că acum, riveranii nu mai au acces nici din spatele blocurilor.
„Ce spuneam deunăzi de gândire strategică într-o așa abordare de anvergură, cu atenția la detalii? Din rău, în mai rău”, s-a revoltat orădeanca. Ea a observat că până și accesul până la pubele e sport extrem pentru cei mai în vârstă: „Avem 2 (două) opțiuni: 1. Scoatem gunoiul din casă și ne rupem picioarele până la tomberon sau 2. Stăm cu gunoiul în casă (ce bine, pe căldurile astea!) Oricum, și-n prima variantă tot mizeria ne mănâncă! Pe unde vor intra mașinile de salubrizare?”
Trimite articolul
XAdevărul e ca dacă 2/3 saptamani nu ne parcam mașina în ușa blocului, pica cerul pe noi… Tot scuza cu copiii și bătrânii. Asta e viitorul: drivein la școală, job, Mall, biserica…
Ce porcarie sa bagi iesirea strazii Grivitei in santul Cetatii, sa fie sufocat de trafic santul cetatii
pai asa e aproape tot orasul, deja este o adevatrata aventura sa traversezi orasul dintr-un capat in altul 🙁
-
Știi tu sa faci lucrari fără sa deranjeze??
-
Se poate, dar nu in lumea ta de adulator al disfunctionalitatii (din vadite interese). S-au facut si se fac in occident lucrari majore fara a periclita buna functionare a urbei, prin organizare si planificare temeinica. La noi merge si asa, electoratului mediocru ii vinzi orice.
-
Fara sa deranjeze deloc nu se poate.
Dar una e sa incepi 100 de lucrari si sa le tii incepute cu lunile sau chiar cu anii si alta e sa incepi o lucrare si sa o termini rapid, apoi treci la alta.
In momentul de fata absolut tot orasul e spart si se lucreaza sporadic, dar santierele raman acolo si in loc sa se termine lucrarile se mai deschid altele.
Eu inteleg ca trebuie sa atragi fonduri europene, dar nu asta e solutia.
-
Problema nu e ca se lucreaza. Problema este modul in care este abordata intreaga lucrare. Nu pare deloc sa fie gandita in ansamblu, ci doar pe portiuni. Sistemul de lucru in care nu stie stanga ce face dreapta. Sigur, disconfortul nostru, al locuitorilor din zona este greu de evaluat. Se accentueaza cu fiecare zi! Si nimeni, dintre cei indrituiti, nu vine sa vorbeasca cu noi, suntem lasati “in bataia pustilor”…Oamenii suporta din ce in ce mai greu…Si nu, nu ne ascundem in spatele batranilor si bolnavilor. Chiar este o realitate! Dar ce conteaza daca pe nimeni nu intereseaza?