„Dragă Lucian, cu mâna ta siameză ţi-ai făcut-o!”, i-a transmis, pe un ton hazliu şi prietenesc, poetul Ion Moldovan confratelui său în ale poeticii, Lucian Scurtu, despre care a remarcat că în continuare scrie poezie „de-a latul”. La Hotel Maxim, autorul s-a bucurat de atenţia câtorva zeci de orădeni atenţi la viaţa culturală a oraşului.
De la Ştefănescu la Blandiana
Despre volum, Moldovan s-a arătat sigur că este „cea mai bună carte a lui Scurtu de până acum” şi a folosit termeni precum „somnambul” sau „oniric” pentru a reda atmosfera poemelor dintre coperţi. Copertă care s-a constituit într-un subiect în sine, neputând trece neobservată. Autorul însuşi a reconscut faptul că are o copertă controversată, ce reprezintă o mână presupus însângerată, adânc înfiptă în orbitele „ochilor” unei feţe albe ca varul, ca alură medievală, ca de statuie.
Scurtu a prezentat trei tipuri de reacţii la volumul său, inclusiv faţă de această copertă. A remarcat faptul că criticul literar Alex Ştefănescu a caracterizat coperta ca fiind una „dezgustător grotescă”. La polul opus, a ţinut să evidenţieze reacţia pozitivă a Anei Blandiana, cea care i-a apreciat atât coperţile, cât şi conţinutul. De altfel, Lucian Scurtu a fost mândru să citească audienţei scrisoarea laudativă pe care a primit-o de la Ana Blandiana.
Despre poezia lui Scurtu a vorbit şi criticul literar Ioana Cistelecan, care a caracterizat poemul optzecistului Scurtu ca fiind unul construit, elaborat, opus stilului minimalist.
Acompaniată de chitara lui Florian Chelu Madeva şi de flautul lui Mircia Covaci, Alexandrina Chelu a marcat evenimentul prin trei poeme muzicale, oferite celor prezenţi în trei limbi: română, franceză şi italiană. Vocea Alexandrinei şi versurile lui Lucian Blaga, ale poetesei franceze Louise Labé şi cele ale Tulliei d’Aragona i-au făcut pe cei de faţă să uite pentru câteva minute de grozăvia memorabilă ce ţine coperta cărţii lui Scurtu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!