Sala festivă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” a fost plină ieri, cu prilejul sărbătorii a 1.000.000 de vizualizări a LOGO Paper (publicație online a elevilor școlii) și a întâlnirii cu jurnaliștii orădeni. Prilej cu care, pe lângă laudele aduse viitoarei generații de jurnaliști cu prilejul celor 1 milion de vizualizări, liceenii cu înclinații spre jurnalism din cadrul școlii au putut asculta sfaturi legate de această meserie chiar din gura jurnaliștilor orădeni. Trebuie precizat faptul că Logo Paper este singurul ziar electronic din Bihor realizat de elevi. Pe lângă conducerea școlii, elevi și profesori, la eveniment au mai fost prezenți reprezentanți ai mass-media locale, de la Fundația Comunitară Oradea (FCO), ai Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Bihor.
Tinerii jurnaliști de la „Ghibu” au fost foarte atenți la ceea ce au avut de spus jurnaliștii din presa orădeană, de la cotidianele Jurnalul Bihorean, Crișana, săptămânalul Bihoreanul, cele online, precum bihon.ro sau ebihoreanul.ro, și DIGI din presa audio-video. Au aflat cât de importantă e informația în mass-media și ce trebuie făcut cu ea pentru a o aduce în fața cititorilor, ascultătorilor sau telespectatorilor.
Micii jurnaliști au mai aflat de importanța imparțialității, care este esențială în meseria unui jurnalist, precum și despre diferențele de redactare care apar în cazul presei scrise, a celei online, radio sau tv, fiecare din acestea având un anumit tipar de redactare. Elevii împătimiți de jurnalism de la „Ghibu” au mai aflat că în cazul în care caută să câștige mulți bani, meseria de jurnalist nu este una din care să se îmbogățească.
Toate acestea au avut scopul să dea un imbold liceenilor spre meseria de jurnalist, mai ales celor care sunt interesați să urmeze această carieră.
Întâlnirea dintre liceeni și jurnaliști a fost moderată de Cătălin Popa, un fost jurnalist. Logo Paper a fost înființat în 2011, iar anul trecut numărul vizitatorilor publicației online a fost de peste 75.000 de vizitatori unici, iar în urmă cu doi ani au fost peste 63.000. Proiectul Logo Paper este coordonat la nivelul liceului de profesorul Nicolaie Ardelean. Din câte am aflat de la liceenii jurnaliști, Logo Paper le dă ocazia să prezinte cititorilor știri și subiecte interesante și bine documentate.
Pentru proiectul lor (Logo Paper), liceenii de la „Ghibu” au fost recompensați de FCO cu suma de 13.300 de lei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!