Locurile de muncă vacante din baza de date a Agenției Județene de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM) Bihor sunt prezentate, de câteva săptămâni sub o nouă formă, mult mai la îndemâna celor care caută un job.
[eadvert]
„Este vorba despre Sistemul Electronic de Mediare a Muncii (SEMM), pus la dispoziția agențiilor de ocupare a forței de muncă, pentru a veni în sprijininul angajatorilor în comunicarea locurilor de muncă. Potrivit Art. 10 din Legea 76, angajatorii sunt obligați ca în termen de cinci zile de la vacantarea locurilor de muncă să comunice acest lucru Serviciului Public de Ocupare. Asta nu înseamnă că angajatorul este obligat să angajeze doar persoane din baza noastră de date. Dar, în acest fel, lista locurilor de muncă și vacantarea acestora devine transparentă”, ne-a explicat Békési Csaba, directorul executiv al AJOFM Bihor.
Platformă gratuită
SEMM este o platformă gratuită, modernă, pusă la dispoziția firmelor pentru declararea locurilor de muncă. Mult mai eficientă și cu mai puțină birocrație și bătaie de cap.
Platforma este cunoscută de majoritatea angajatorilor. „Autentificându-se cu un cod de Declarație 112, fiecare angajator își poate crea singur un cont și își comunică locurile de muncă vacante. Acestea sunt vizibile nu numai în județul Bihor, ceea ce este foarte important. Angajatorul poate angaja personal din toată țara, locul lui de muncă vacant devenind vizibil la nivel național. Noi, săptămânal, publicăm lista locurilor de muncă vacante pe pagina de Facebook, pe pagina de internet a agenției. De acolo, persoanele care își caută un loc de muncă pot contacta direct firmele sau o pot face prin intermediul nostru”, a precizat directorul executiv al AJOFM Bihor.
Pe noua platformă SEMM, locurile de muncă pot fi structurare în funcție de COR (Clasamentul Ocupațiilor din România), în ordine alfabetică sau după alte criterii.
În vechiul sistem, locurile de muncă vacante erau preluate de AJOFM Bihor și erau transcrise de personalul agenției. Uneori mai apăreau și greșeli de transcriere, locurile de muncă erau ocupate sau anunțurile erau expirate. „Acum este răspunderea angajatorilor care încarcă locurile de muncă. Ei dau un termen de valabilitate locului de muncă, dezactivând anunțul la ocuparea acestuia”, Békési Csaba.
Platformă pentru șomeri
Potrivit șefului AJOFM Bihor, în prezent se lucrează la o platformă similară dedicată șomerilor. „Șomerii își vor putea încărca ei datele și informații despre calificările și experiența pe care o au. Totodată, vor putea vedea și locurile de muncă vacante. Încetul cu încetul, ne îndreptăm spre medierea electronică, întâlnirea digitală a șomerilor cu locurile de muncă vacante. În acest sens a demarat un proiect la nivel național. Sperăm ca în următorii doi ani platforma să fie funcțională”, ne-a mai informat directorul executiv al AJOFM Bihor.
Acesta a mai dezvăluit că prin platformele viitoare, dezvoltate la nivel național, vor fi gestionate și subvențiile primite de angajatori la încadrarea anumitor categorii de persoane.
Citiți principiile noastre de moderare aici!