Luni s-au afişat rezultatele ediţiei a XIX-a a Concursului Naţional de Matematică „LuminaMath”. Concursul s-a adresat elevilor claselor II-VIII, oferindu-le posibilitatea de a-şi verifica cunoştinţele la nivel naţional.
Competiţia s-a desfăşurat în două etape: etapa online (21 noimebrie) şi etapa scrisă (5 decembrie) şi are ca scop atragerea copiilor către ştiinţele exacte, creşterea randamentului la matematică, familiarizarea elevilor cu atmosfera de examen şi testele de tip grilă, dar şi pregătirea lor în vederea susţinerii testelor de tip internaţional.
Printre participanţii înscrişi din Bihor, dar mai ales printre câştigători se numără şi elevii Şcolii Gimnaziale „Oltea Doamna” din Oradea.
Astfel, elevii învăţătoarei Romelia Ciarnău, din clasa a II-a B, au câştigat nu mai puţin de 16 premii: Vlad Tripa, Andrei Pintea şi Alex Marinescu au obţinut premiul I, Leon Stanciu, Dragoş Hodi, Octavian Boji, Larissa Borzescu, Miruna Maghiar, Tudor Musta, premiul II, Mihai Gîrba, Patrick Bekesi, David Ursu, Maia Finu şi Rareş Bochiş, premiul III, iar Tea Diaconu şi Alessia Secară, menţiuni.
„Sunt încântată de rezultatele elevilor noştri. Este un concurs foarte greu. Elevii au avut de rezolvat, în două ore, 30 de probleme. Asta ar însemna 3 minute pentru fiecare problemă. Vreau să-i felicit pe toţi pe această cale”, a spus prof. Romelia Ciarnău.
Rezultate remarcabile au avut şi elevii prof. Elena Pavel de la Şcoala „Oltea Doamna”. Unul dintre elevii Elenei Pavel – Cezar Morar (clasa a IV-a C) a luat locul I pe judeţ, câştigând astfel participarea într-o tabără. Totodată, Mihnea Mocan şi Cătălin Popa au luat locul II, iar Horia Cordoş, menţiune.
Conform regulamentului, elevii care s-au clasat pe locul I candidează la nivel naţional pentru un loc în taberele naţionale din Camping Potigrafu, în concurs fiind puse la dispoziţia evelivor 300 de astfel de locuri.
LuminaMath este un concurs de matematică care se desfăşoară la nivel naţional şi care a reuşit să strângă în ultimii ani tot mai mulţi participanţi, contribuind astfel la dezvoltarea interesului elevilor de la clasele primare şi gimnaziale pentru îmbunătăţirea cunoştinţelor la această disciplină şi la atingerea unor performanţe deosebite.
Datorită unui ansamblu format din probleme tradiţionale de matematică şi probleme de logică, elevii participanţi au învăţat să abordeze rezolvarea acestora şi din perspectiva gândirii logice.Pentru unii acesta a fost un element de noutate, dar care îi ajută la creşterea randamentului personal – cred organizatorii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!