Lungă de aproximativ 5 km, noua linie de tramvai ar trebui să facă legătura între Calea Aradului și Cantemir, trecând pe lângă Auchan și Universitate.
[poll id=”195″]
„Această extindere se va face prin creşterea accesului în zona comercială, sala de sport, Universitatea Oradea, deci prin închiderea inelului de tramvai care ar pleca din zona Calea Aradului de astăzi, de unde tramvaiul intră pe str. Aviatorilor în zona Ioşia – case, pe mijlocul străzii Calea Aradului – unde este acel rondou verde, linia de tramvai se duce către pasajul care a fost realizat recent în Calea Aradului şi imediat cum trece Peţa, cum ieşim din Oradea către Arad, virează la stânga şi merge pe malul Peţei, având staţie în zona Auchan, astfel ca cei care doresc să vină în acestă zonă comercială să aibă un acces facil. Linia va avea staţii la noua sală polivalentă, la piaţa Obor, unde este intersecţia cu fosta str Abatorului; la intersecţia cu str Universităţii; în zona Cartierului Ceyrat, după care linia se duce către giraţia de la intersecţia str. Ronald Reagan cu str. Ceyrat, unde are de asemenea staţie, după care intră prin depou, cu următoarea staţie în Cantemir, unde se închide bucla. Linia are aprox 5 km, cu cale dublă de rulare, iar cea mai mare parte a terenurilor sunt proprietatea oraşului, astfel că vor fi foarte puţine expropieri”, a spus primarul Ilie Bolojan
Urmează să se execute documentaţia tehnică, iar acum se revizuieşte planul de mobilitate urbană, care este un document obligatoriu pentru a putea accesa fonduri europene de pe Axa 4.2 – Axa de mobilitate urbană. Această axă de mobilitate urbană este dedicată doar municipiilor reşedinţă de judeţ.
„Pot să vă spun că am căzut de acord asupra împărţirii banilor pe acesată axă atât cu Asociaţia Municipiilor, cât şi Ministerul Dezvoltării. Iniţial, ministerul a propus ca toţi banii să se împartă în mod egal, lucru incorect, pentru că una este problema de transport în municipiul Cluj Napoca cu 324.000 de locuitori şi alta este problema transportului în municipiul Zalău cu 70.000 de locuitori. Astfel, am căzut de acord ca 50% din bani să se împartă în mod egal între municipii şi 50% în funcţie de populaţia fiecăruia. Nouă ne vor reveni aprov 35 milioane de euro, plus cei 50 milioane euro pe care îi avem pe partea de termoficare reţele – etapa a II-a, sume care vor aduce lucruri foarte bune pentru Oradea în perioada 2014-2020”, a completat primarul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!