Adunati în sala mare a Primariei, alesii locali au fost pusi în situatia de a opta între doua variante: una care lasa linia de tramvai la nivelul solului si una care o introduce într-un tunel subteran, înainte de viitorul sens giratoriu de la intersectia strazilor Cantemir, Sucevei si Kogalniceanu. Prima costa 70 miliarde de lei, iar cea de-a doua – considerata usor avangardista, dar acceptata de alesi – 300 miliarde de lei. SF-uri refuzate
Udemeristul Huszar Istvan a deschis disputele, care au dus, în final, la amânarea proiectului de hotarâre, pomenind de faptul ca studiul de fezabilitate (SF) pentru aceasta lucrare nu a fost acceptat de toate institutiile implicate. „În 2 august am refuzat doua studii de fezabilitate, unul pentru Calea Clujului si unul pentru Centrul Civic. Este legal sa începem o lucrare când studiul de fezabilitate nu este înca stabilit?”, a cerut sa stie udemeristul.
În aceste conditii, alegerea s-a dovedit mult prea dificila, motiv pentru care proiectul a fost amânat, pentru o sedinta extraordinara care se va tine în aceasta luna. Cel putin temporar, acest fapt nu afecteaza lucrarea, deoarece decopertarea – operatiune cu care se va începe lucrarea – este necesara pentru oricare dintre variante.
Politia e pentru
Viceprimarul Mihai Groza, sustinator al celei de-a doua variante de proiect, mai costisitoare, dar mai fezabila pe termen lung, spune ca aceasta se bucura si de sustinerea Politiei Rutiere.
De altfel, faptul este atestat de o adresa semnata de comisarul Liviu Popa, seful Inspectoratului Judetean de Politie, si de Dorin Sava, seful Serviciului Politiei Rutiere, care solicita sa se aiba în vedere si sa se analizeze „posibilitatea amenajarii denivelate a intersectiei astfel încât circulatia tramvaielor si a pietonilor sa se faca subteran”.
Cristina Ghilea
Trimite articolul
Xcea de adoua varianta nu e buna din punct de vedere financiar..dar cum se zice pe termen lung e foarte buna…si eu unu sunt de acord cu cea de adoua… sper sa aiba cineva in vedere trecerea spre piatza a pitonilor tot subterana…in rest numai de bine….
Chiar daca-i scupa, variana a doua este f.buna. Faceti-o repede ca -i bai acolo cu circulatia
IN SFIRSIT SE GINDESTE SI IN PRIMARIE, IAR CONSILIERII LOCALI GUNDESC SI EI ACUM.
TREBUIE SA VA GINDITI CU TOTII CA CE-I IEFTIN NU TINE MULT. MAI BINE O LASATI ASA DACA NU FACETI TRAVERSAREA SUBTERAN. VICEPRIMARUL GINDESTE BINE.
DA, ESTE DE VIITOR PROIECTUL CU INTERSECTIA DENIVELATA, SI AR TREBUI REALIZATA “CU ORICE PRET”. O PROBLEMA MICA IN SCHIMB ESTE , CA DEJA S-AU INCEPUT LUCRARILE ACOLO… DE CE NU S-A DEFINITIVAT PROIECTUL INAINTE DE INCEPEREA LUCRARILOR.NU VOR FI INTIRZIERI MARI DE TIMP DIN ACEASTA CAUZA?!
Nu merita sa se opreasca lucrarile deoarece mai bine ar continua lucrarile deoarece au blocat parcarea si statia pe taxiuri si sa continue santierul.
Calculand pretul terenului in acea zona, orice economie de spatiu e bine venita. Suntem prea saraci sa mai cheltuim bani putini degeaba. Cred ca merita investitie mai mare, dar mai sigura!
Pai da. De ce li se pare unora ca ar fi o chestie avangardista mutarea circulatiei tramvaielor si a pietonilor in subteran? Mi se pare o realizare excelenta ce va fluidiza traficul in zona si va pune bazele dezvoltarii mai multor proiecte de infrastructura la standarde si conceptii occidentale. Costurile de constructie ridicate sunt discutabile. Primaria are toata sustinerea noastra!