Primăria a lansat procedura de achiziție a serviciilor de proiectare pentru două obiective importante de investiții, etapele I și II ale proiectului „Coridorul de mobilitate Magheru-Republicii din Municipiul Oradea”.
[eadvert]
Anunțurile de participare au fost publicate ieri și se referă la elaborarea studiului de fezabilitate, a studiului de trafic, a documentațiilor suport și cele pentru obținerea de avize, acorduri și autorizații, elaborarea proiectului pentru autorizația de construire, a proiectului tehnic cu detalii de execuție și asistența tehnică pe parcursul execuției lucrărilor.
Valoarea achiziției pentru serviciile de proiectare pentru cele două etape este de cca 1,6 milioane lei, respectiv: peste 781 mii pentru fără TVA pentru etapa I și tot atât pentru etapa a II-a.
Pasaj la Crișul
Prima etapă a proiectului vizează zona dintre Pasajul Magheru, deja realizat, până după duăp Magazinul Crișul. Municipalitatea consideră că „prin acest proiect se va crea undă verde pentru tramvai, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecția dintre B-dul Magheru, str. Republicii, str. Brașovului și str. Louis Pasteur (zona Magazinului Crișul)”.
De asemenea, se va reabilita suprafața rutieră și trotuarele aferente Bd-lui Gen. Magheru, de la Magazinul Crișul până aproape de Podul Dacia. În această zonă, tramvaiul va veni de pe Magheru și va intra în subteran prin pasajul care se va crea în intersecția din zona Magazinului Crișul.
Totodată, se va analiza necesitatea realizării unui pasaj pietonal în zona Magazinului Crișul, care să subtraverseze sau supratraverseze strada Republicii. Tot în cadrul acestui proiect se dorește reabilitarea piațetei pietonale din Bd. Magheru, crearea sau modernizare de stații de tramvai și autobuz, modernizarea rețelei de utilități, plantarea unor aliniamente de arbori specifici bulevardelor, amplasarea de mobilier urban, coșuri de gunoi, rastele pentru biciclete etc. De asemenea, se va avea în vedere înlocuirea stâlpilor de susținere a firului de contact la tramvaie și a stâlpilor de iluminat.
La Gară
A doua etapă a proiectului vizează zona cuprinsă între Magazinul Crișul și Gara Oradea. „În această etapă se urmărește crearea de undă verde pentru tramvai prin realizarea unui pasaj subteran în zona stației de cale ferată Gara Centrală Oradea (situată în zona intersecției dintre Piața București, str. Republicii, str. Ștefan cel Mare și str. Berzei)”, transmite Primăria.
Astfel, traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul va circula deasupra. Proiectul mai prevede reamenajarea zonei stației de cale ferată Gara Centrală Oradea, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier, crearea unei zone intermodale în Piaţa București (nod de transport feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi). Proiectul conține și reabilitarea șoselelor și trotuarele aferente străzii Republicii de la Magazinul Crișul până în zona Gării Centrale, cu locuri de parcare, stații pentru transportul în comun.
„Se vor planta aliniamente de arbori specifici bulevardelor (în zonele unde este posibil), se vor moderniza rețelele de utilități, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact şi a stâlpilor de iluminat, se va amplasa mobilier urban, coșuri de gunoi, rastele pentru biciclete etc”, mai transmite Primăria.
Trimite articolul
Xrudotel
“Proiectul mai prevede reamenajarea zonei stației de cale ferată Gara Centrală Oradea, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier, crearea unei zone intermodale în Piaţa București (nod de transport feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi).”
Si unde e proiectul care prevede curatarea zonei de rromi ???
La gara nu trebuie pasaj. Bani aruncati. In Nufaru la 3g sau la Emanuel ar trebui pasaj.
acum circa 10 ani Bolojan a demolat pasajul suprateran peste caii ferate langa gara care a mers spre strada Teodoroiu pe motiv ca o sa prelungeasca pasajul sub cailor ferate pana la strada respectiva. Asa si au facut. Acuma vor sa renunta la pasajul respectiv – ma rog partea intre cladirea garii si statiile de tramvai – ca sa faca un pasaj pentru masini, unde niciodata nu a fost problema cu aglomeratia. In plus au facut autogara atat de mic din bani multi, intrucat aproape numai autobusele OTLului folosesc si acuma dupa 3-4 ani de la finalizare, majoritatea privatiilor tot vis a vis de autogara stationeaza, iar acuma vor sa mute autogara peste pasajul nou. Daca aveti atat de multe bani de aruncat, de ce nu faceti un pasaj cum scrie si @adi in Nufarul langa Trei G, ca acolo ZILNIC e haos, stand masiniile din fiecare sens si chiar in coloane de 1km. In acele 30 de secunde cat are fiecare sens verde abia daca trece 10 masini, mai ales daca vine si tramvaiul si mai ales din directia Ciheiului care mai trebuie sa dea prioritate trecatoriilor pe trecerea de pietoni spre capatul Nufarului, ceilalti celor care vin dinsre Constantin Noica, si hop, abia a trecut 10 masini in cele 30 de secunde… Dar nu, noi facem pasaje unde nici nu trebuie, la Gara ca toata lumea circula cu trenuri, asa-i? Ma rog, macar o sa aiba tiganii si o platou si mai mare in fata garii unde sa stea toata ziua dupa ce au verificat toate containerele de gunoi, etc
-
La Gara e cea mai mare prostie sa faci pasaj acolo. In Nufaru trebuie. Sau iesirea la drumul expres Arad-Oradea, doar pe Cazaban sa aiba intrare in oras, cum sa bagi tot traficul in oras in zona aia, si doar acolo, de ce nu va avea legatura si in zona aeroportului sau centurii cu Santandreiului.