UPDATE! Comunicatul CNAIR
[eadvert]
„Având în vedere informațiile apărute în presă referitoare la anularea procedurii de atribuire a contractului Proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș (km 4+200 – km 30+550), precizăm că aceste știri nu reflectă situația reală a procedurii, fiind extrase dintr-un document intermediar, aflat încă în analiză. Procesul de evaluare a ofertelor este în desfășurare. În acest moment nu au fost emise Comunicările de rezultat. CNAIR infirmă informațiile referitoare la anularea procedurii. Ulterior finalizării procesului de evaluare și aprobării Raportului Procedurii, Autoritatea Contractanta va emite Comunicările de rezultat prin care ofertanții participanți vor fi informați cu privire rezultatul procesului de evaluare”, transmite CNAIR.
Încă o întârziere în construcția Autostrăzii Transilvania, pe teritoriul județului Bihor. CNAIR ar urma să anuleze licitația pentru tronsonul cuprins între Suplacu de Barcău și Chiribiș, după ce comisia care a evaluat ofertele depuse de constructori, a decis că licitanții au depus oferte mult prea mari, față evaluarea făcută de CNAIR, și că statul nu poate acoperi finanțarea. “Tronsonul a fost evaluat la valorile din 2017, dar și atunci a fost subevaluată valoarea lucrărilor. Ofertanții au depășit valoarea dată de ei, însă s-au încadrat în marja de 15%. Cu toate astea comisia ar fi decis anularea licitației”, ne-a declarat o sursă din cadrul CNAIR. Potrivit aceleași surse, conducerea CNAIR nu ar fi de acord cu decizia comisiei care a evaluat ofertele. Oficial compania nu ne-a confirmat încă anularea licitației. Aceleași surse mai spus și că cei doi constructori vor contesta anularea licitației.
Patru oferte, două rămase în cursă
Pentru Autostrada A3 -Secțiunea 3C, Subsecțiunea 3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiș au fost depuse patru oferte până la 15 martie 2021, când a fost termenul limită. Ofertanții au fost: Asocierea Construcții Erbașu – Vahostav – Sk A.S., Asocierea Drum Asfalt SRL – Trameco S.A. – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Ragadios S.A. – Citadina 98 S.A. – Lemacons SRL, Asocierea Rizzani de Eccher SPA Italy – Artera Blue SRL și Erg Inșaat Ticaret Ve Sanayi A.Ș. În cursă au rămas doi ofertanți, Asocierea Construcții Erbașu și Asocierea Drum Asfalt SRL. Însă comisia a decis că ofertele celor doi nu erau acceptabile. Asta în condițiile în care pe SEAP valoarea lucrărilor era stabilită în intervalul 503.687.042,75 – 571.311.660,38 de lei, iar cele două oferte rămase în cursă nu depășeau 570 de milioane de lei.
Licitație anulată de trei ori
Lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș au fost amânate de trei ori până acum. Prima dată în momentul rezilierii contractului cu Bechtel, a doua oară când a fost reziliat contractul cu cei de la Corsan și a treia oară în 2017, după ce Construcții Sibiu câștigase licitația.
Traseul tronsonului
Lotul 1 (subsecțiunea 3C1): Suplacu de Barcău – Chiribiș, are o lungime de 26,35 km. Traseul acestui lot începe în zona localității Marca (intersecția cu DC95) la km 4+200. Traseul autostrăzii traversează lacul de acumulare Suplacu de Barcău la km 6+700 , după care intră în zona campului petrolier unde, la km 9+000, intersecteaza, DJ191B (Suplacu de Barcău-Foglaș). În continuare traseul autostrăzii se indreaptă spre vest, în lungul DN 19B (Suplacu de Barcău- Marghita), la sud de localitățile Dolea și Margine. La km 22+500, la sud de Abrum, traseul autostrazii traverseaza calea ferata Tauteu-Marghita, iar la km 24+300, la sud de Chiribiș, traseul intersectează DJ 191A (Chiribiș-Tauteu), unde a fost prevazut un nod rutier pentru legătura cu municipiul Marghita. Traseul va continua într-o zonă de campie, înscriindu-se în zona Chiraleu și Sînlazăr, intersectând DN 19E, la km 30+480.6.
Trimite articolul
XNu ar veni un șef de la CNAIR sau Ministrul Transporturilor să vadă tocami acest tronson în ce hal arată? Ăsta e un DN? Îți distrugi mașina în ridicăturile create în asfalt. Dacă plouă faci baie cu mașină cu tot. Ar trebui mimim frezat și acoperit cu un strat nou, că 10 ani sigur nu vom avea alternativă de autostradă să evităm acest segment.
Bolojan de ce nu face presiuni? Zona aia este uitată de toți.
Romania nu va avea autostrazi in veci .Licitatiile sant praf in ochii romanilor.Toate sant de forma .
-
Corect, istoria(psd)se repetă.
Macar Ordea are deja autostrada! In directia buna!!!
Nu inteleg cum depasesc suma alocata daca intervalul este intre 503 milioane si 571 milioane iar cei 2 nu depasesc suma de 570 milioane? Cel putin asta reiese din articol. Daca drumul de legatura Oradea-Autostrada A3 de 19 km e castigata de STRABAG cu 545,9 milioane fara TVA cum vreti sa faca astia 26 km cu mai putin? E mai greu sa refaci o lucrare decat sa o faci de nou. Nu mai este nimic bun pe acest tronson si trebuie refacut integral. Cred ca nu se vrea terminarea acestor loturi din Transilvania. Banii vor sa-i mute la autostrazile din Moldova cred. Si aici trag de timp tot repetand licitatiile la nesfarsit.
PNL – USR, PLUS v-am votat degeaba.
Sunteți mai hoți și mai flămânzi ca ăia din PSD.
Multă muie.
-
Da-ti doua palmi ca sa-ti dai seama ca ai injurat degeaba.
Si totusi ne spune cineva si noua cu sta negocierea cu Beni Rus? Mi-ar placea si mie sa nu mor pana sa ajung sa merg pe autostrada pana la Cluj, Sibiu, Brasov.
-
Poți să mori liniștit că nu o sa se termine autostrada