Unul dintre cele mai tergiversate proiecte cu finanțare internațională derulat de Primăria Oradea, construirea terminalului intermodal din zona gării CFR din Episcopia Bihor, a ajuns în faza în care are finanțarea, dar constructorii blochează licitația cu contestație.
Primăria a anunțat luni, că primarul Florin Birta a semnat, la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, contractul de finanțare pentru „centrul intermodal cu facilitate de acces la transport rutier și feroviar”.
Între timp, licitația cu miza de peste 54,1 milioane lei, e blocată, în chiar faza atribuirii, de contestația depusă de Drum Asfalt.
„Licitația a ajuns exact în faza în care trebuia anunțat câștigătorul. Mai exact a fost desemnat câștigătorul, iar Drum Asfalt a depus contestație, în termenul de 10 zile rezervat pentru contestații. Municipiul Oradea s-a adresat CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Constestațiilor) și suntem în termenul de 20 de zile în care ar trebui să primim răspuns. După ce primim soluția, trecem la atribuirea contractului”, ne-a declarat primarul Florin Birta.
Două linii de cale ferată
Proiectul prevede construirea a două linii de cale ferată de aproximativ 700 de metri fiecare, care vor fi utilizate pentru încărcarea și descărcarea mărfurilor ce vor fi transportate prin intermediul acestui centru intermodal.
Obiectivul mai presupune construirea unei platforme de beton între cele două linii de cale ferată, o clădire administrativă de tip container în care să se desfășoare partea logistică, parcare pentru camioane, împrejmuirea terminalului intermodal, iluminat și racordul la utilități.
„Proiectul tehnic de execuție este finalizat, iar lucrările sunt în etapa de achiziție publică. Se estimează că acestea vor începe în luna iunie și trebuie finalizate până la sfârșitul anului 2023. Acesta este primul centru intermodal din România pentru care se semnează contract de finanțare prin POIM’’, a transmis primarul Florin Birta, printr-un comunicat de presă.
Obiectivul de investiții „Dezvoltarea unui centru de transport intermodal cu facilitate de acces la transport rutier și feroviar și în zona gării CFR Episcopia Bihor”, va fi finanțat prin POIM, valoarea totală a proiectului este 73.221.168. Doar 48.115.819 lei sunt bani nerambursabili, restul sunt contribuția bugetului local.
„Municipiul Oradea va deveni un hub pentru transportul de mărfuri datorită faptului că este situat în apropiere de Autostrada Transilvania și de viitorul drum expres Oradea- Arad, iar calea ferată Cluj – Napoca – Oradea – Episcopia Bihor urmează să fie electrificată și modernizată. Centrul intermodal va fi conectat, de asemenea, printr-un drum de legătură cu E60/DN1, iar prin implementarea proiectului va crește potențialul economic al orașului și implicit al zonei la nivelul întregii regiunii Nord – Vest’’, mai transmite primarul.
„Acest proiect are un rol cheie pentru transportul de mărfuri din Oradea și județul Bihor și va asigura transferul lor în relație cu statele din vestul Europei, dar și cu alte zone din România. De altfel, transportul de mărfuri feroviar este mult mai puțin poluant și mai ieftin, fiind încurajat la nivel european în raport cu transportul rutier”, e concluzia comunicatului de presă.
[eadvert]
Ofertele au fost depuse de către următoarele societăți:
- Dumexim, având ca subcontractanți pe S&H Security Solutions, Mardion SRL, Abed Nego Co
- Drum Asfalt, având ca subcontractanți pe Precon Transilvania SRL, Proiect Install Gaz, Ritmoteh SRL, pe Al.Se.Ro Impex și pe Abed Nego Com;
- Asocierea formată din Flodor Transcom SRL – lider de asociere și Inrotur – asociat, având ca subcontractați pe Gan Trading SRL, Electro Vital și Arcada Company;
- Asocierea formată din Madlev Cons – ofertant lider, Termopro Edil SRL – asociat 1, Construcții Bihor – asociat 2 și Prenis SRL – asociat 3, având ca subcontractați pe Elesal SRL și pe Abed Nego Com;
- Asocierea formată din Avril ofertant lider și GDO MOV Impex SRL – asociat;
- Asocierea formată din Costa V.O.C. Impex – ofertant lider și Asfamixt – asociat, având ca sub contractanți pe Utilitar Fluid Construct SRL, pe Ergocon, pe GHP Intelligent Systems și pe Abed Nego Com.
Trimite articolul
XVa fi al treilea terminal în Oradea al doilea funcționează de circa doua luni aproape de rampa de gunoi in contract cu LKW acest yerminal este investitie privata a proprietarilor BT, probabil al treilea va deservi Hessers acest al doilea terminal a fost construit de Costa Voc și Abe Negoiță ma mira ca nu li sa atribuit și următorul proiect
Foarte bine ca se saboteaza orice proiect
Firmele din grupul Selina nu trebuiau primite la licitație deoarece are certificat negativ de la cnair.
Vai si acum ce ne facem? Eu unul nu mai pot dormi noaptea din cauza ca nu avem nod intermodal!
Nu inteleg un lucru, de ce au fost distruse statiile (nodurile) intermodale de-a lungul tuturor magistralelor CFR ? Bun, poate astazi erau imbatranite moral. Necesar ar fi fost ca acestea de-a lungul anilor sa fie modernizate, utilate si aduse la nivelul optim de exploatare.