Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a deblocat licitația pentru execuția Lotului I al Drumului Expres Oradea-Arad, anunță Economedia.ro. Potrivit sursei citate, ofertele vor putea fi depuse până la data de 12 iunie. Licitațiile pentru Loturile 2 și 3 rămân blocate până la finalizarea răspunsurilor CNAIR la solicitările de clarificare pe care le-au depus constructorii interesați.
[eadvert]
Pentru primul lot Oradea – Salonta (37 km), licitația a fost suspendată după ce firma Strabag a câștigat contestația la CNSC, iar pentru loturile 2 și 3 CNAIR a suspendat licitațiile pentru a răspunde solicitărilor de clarificare.
La lotul 1, în lungime de 33,7 km, se adaugă drumul de legătură dintre DN 79 și Salonta, de 5,3 km. La lotul 2, de 39,7 km, se adaugă drumul de legătură până la granița cu Ungaria, de 10 km, iar la lotul 3, în lungime de 47,07 km, se adaugă drumul de legătură cu zona industrială Arad Vest, de 2,9 km.
Proiectul prevede trei noduri importante pentru județul Bihor, după cum urmează: nodul rutier din Oradea, drumul de legătură cu orașul Salonta (județul Bihor), de 5 km, respectiv drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km. Lungimea totală a drumului va fi de 138 km. Acesta va cuprinde 86 de poduri și pasaje, iar lucrările sunt împărțite în trei loturi: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad.
Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, confirmă deblocarea loturilor I și III. Potrivit acestuia, firmele au termen de depunere a ofertelor până în 12.06.2024, pentru lotul I, respectiv Oradea- Salonta și 14.06 pentru lotul III, respectiv Arad- Chișinău Criș.
,,Lotul II, Salonta – Chișinău Criș este încă suspendat, firmele trebuie să răspundă la clarificări în maximum două săptămâni,”, a precizat Ilie Bolojan.
Trimite articolul
XE deblocat si lotul III sau numai lotul I ? Cum este?
Rezulta un pret mediu de peste 17 milioane euro/km ceea ce este enorm tinand cont ca traseul drumului expres este in zona de ses, cum s-a ajuns la un pret atat de mare, umflat cu cca 300%.
-
cred ca esti fumat rau! sunt bani europeni care sunt verificati la sange. nu stiu ce vrei sa insinuezi.
-
Doar 40% sunt europeni. Si da, pretul e mare.
-
Hopa iar sare si CT sa se planga si el.
Executia propriu zisa va fi finantata prin Programului Operational Transport 2021-2027 si bani de la Ministerul Transporturilor in principal. Nu zice nicaieri ca partea de fonduri europene va fi de 40% din valoarea proiectului.
De proiect sunt responsabili: Consiliului Judetean Bihor, Arad, Compania Nationala de Drumuri si Ministerul trasporturilor.Nodurile rutiere de langa Oradea a acestui drum vor fi ceva SF, vor fi foarte spectaculoase.
-
Zice si zice clar, citeste link-ul economedia din articol, de undeva trebuie sa incepi.
-
-
-
Daca statul roman era mai flexibil, cu legi facute pentru Romania nu pentru “parteneri strategici”, daca mai exista o firma foarte mare a Romaniei, falimentata intre timp, despre CCCF este vorba, cu certitudine situatia ar fi foast alta iar, acest drum expres ar fi gata in cativa ani. Pentru cei care nu cunosc CCCF a fost un colos romanesc care a executat cai ferate, autostrazi, drumuri si lucrari de arta pe tot pe cuprinsul Romaniei si mai ales in exteriorul Romaniei.