Una dintre acestea este Liceul Teologic Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu”. Programul vizează îmbunătățirea cunoștințelor despre Europa și democrația parlamentară europeană în rândul tinerilor, mai ales a cunoștințelor active despre Uniunea Europeană și, în speță, Parlamentul European.
„Scopul programului este de a furniza tinerilor informații cu privire la posibilitățile pe care le au și, printre altele, la importanța prezenței la vot la alegerile europene din 2019. Acest lucru nu înseamnă doar oferirea de fapte despre Uniunea Europeană, ci și experimentarea pe viu a cetățeniei europene: ce înseamnă UE pentru viața de zi cu zi și ce putem face pentru ca Europa să fie, în viitor, așa cum ne-o dorim”, a arătat prof. Ana Cernea-Radu de la Liceul Ortodox.
În activităţi sunt implicaţi profesorii – care împlinesc rolul de ambasadori seniori, și elevi de liceu care, de asemenea, formează grupul de ambasadori-juniori. Ei devin lectori pentru colegii lor. Voluntarii – profesori şi elevi deopotrivă, activează, din acest an şcolar, ca voluntari pentru a susține liceul să treacă de la statutul de școală-candidat la statutul de Școală–Ambasador a Parlamentului European, în urma unei evaluări sistematice.
Punct de informare
În acest sens, la nivelul unităţii de învăţământ s-a deschis un punct de informare despre Parlamentul European, iar cei implicaţi în proiect şi-au propus să menţină legătură cu Spaţiul Public European prin parteneriate cu instituţii, lectorate, concursuri, ateliere de lucru, ateliere de creație, scenete, jocuri de rol, festivaluri etc.
Primul invitat în cadrul proiectului a fost europarlamentarul Emilian Pavel, care i-a impresionat pe liceeni prin informațiile furnizate despre instituțiile Uniunii Europene și despre rolul acestora, cât și prin experiența, modestia și perspectiva lucidă asupra mediului în care își desfășoară profesia. De asemenea, tinerii s-au întâlnit şi cu avocatul Alina Borza, care a dezbătut interactiv tema „Libertatea – între legal și ilegal”.
„Liceenii au fost interesați de lămurirea aspectelor juridice ale conceptelor egalitate, discriminare, toleranță, drepturile omului. Prin comparație au fost prezentate Constituția României și Constituția Uniunii Europene, făcându-se referire la România ca stat de drept, democratic şi social, în care demnitatea omului, drepturile şi libertăţile cetăţenilor, libera dezvoltare a personalităţii umane, dreptatea şi pluralismul politic reprezintă valori supreme, în spiritul tradiţiilor democratice ale poporului român”, a mai precizat Ana Cernea-Radu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!