Generația de elevi de liceu în vârstă de peste 15 ani vor vota prima oară pentru Parlamentul European. Pentru a putea înțelege mai bine ce face Parlamentul European și modul în care acționează pentru a îmbunătăți viața fiecărui cetățean al Uniunii Europene, viitorii alegătorii au nevoie de acțiuni specifice de cunoaștere și campanii de informare.
Pentru acest lucru, cu data de 3 octombrie a anului trecut Centrul Român de Politici Economice (CEROPE) a început derularea proiectului „Îmbunătăţirea cunoştinţelor despre Parlamentul European prin jocuri educaționale de simulare”, cofinanțat de Parlamentul European. Proiectul se va încehia în data de 3 mai 2017, iar la el participă elevi cu vârsta de peste 15 ani din 5 orașe ale țării (Iaşi, Slatina, Arad, Hunedoara şi Oradea). Organizatorii susțin că circa 200 de elevi sunt așteptați să participe în cadrul proiectului.
Liceeni europarlamentari
Din Oradea participă la proiect elevi din cadrul Colegiul Național „Mihai Eminescu” și Colegiul Național „Iosif Vulcan”. Astfel, vineri, a fost rândul elevilor de la cele două colegii să-și demonstreze cunoștințele privind Parlamentul European. „În cadrul jocurilor educaționale de simulare elevii au oportunitatea de a se comporta ca un europarlamentar. Sunt împărțiți în 4 grupuri politice, așa cum arată ele la nivel european. Elevii extrag câte o temă la care trebuie să-și expună punctul de vedere prin argumente. Scopul este de afla despre Uniunea Europeană și despre cele mai importante instituții din cadrul ecesteia, de a înțelege importanța exercitării dreptului la vot și de a le da elevilor o perspectivă cu privire la discurs și argumentație”, a precizat Silvia Ursu, expert în cadrul CEROPE.
La final are loc jurizarea elevilor, care se face pe bază de discurs. Membrii juriului fiind atenți la argumentație, pe ce bază sunt construite argumentele, la stil și la conținut. În urma jurizării vor fi aleși doi elevi din cadrul celor două colegii orădene, care vor participa la vizita de studiu de 1 săptămână organizată la Bruxelles, alături de ceilalţi câştigători din țară.
În total 10 elevi selectați (câte unul de la fiecare unitate de învățământ) în cursul derulării proiectului vor efectua o vizită de studiu de 5 zile la Bruxelles, în perioada 4-8 aprilie. Elevii vor vizita Parlamentul European și mai multe muzee. Aceștia vor vedea cum se desfășoară activitatea și cum se iau deciziile în cadrul Parlamentului European.
„Obiectivul general al proiectului este promovarea unei mai bune înțelegeri privind rolul și modalităţii de funcționare a Parlamentului European, în beneficiul cetățenilor. Proiectul este realizat în cooperare cu Biroul de Informare al Parlamentului European, Ministerul Educației, inspectorate școlare, liceele, colegiile locale și mass-media. Scopul proiectului este de a învăţa elevii care este rolul, activitatea şi modalitatea de funcţionare a Parlamentului European, prin organizarea de dezbateri și jocuri de rol”, ne-a declarat Silvia Ursu.
Câştigătorii, rezultatele proiectului precum şi alte informaţii privind desfăşurarea proiectului pot fi acesate pe site-ul organizaţiei: www.cerope.ro, precum şi pe pagina de Facebook: Centrul Roman de Politici Economice – Cerope.
Centrul Roman de Politici Economice (CEROPE), este o organizaţie non-profit, non-guvernamentală şi apolitică, înființată în anul 1998. Organizația are ca obiectiv principal îmbunătăţirea calităţii procesului de elaborare, analiză, implementare şi evaluare a politicilor economice. CEROPE îşi propune de asemenea să contribuie la revigorarea climatului de dialog dintre societatea civilă şi autorităţi, pe teme de generale de politici publice.
Citiți principiile noastre de moderare aici!