Şoseaua care va lega centura Oradiei cu Calea Aradului/DN 79 „s-a ieftinit” la aproape jumătate din costul estimat iniţial, graţie schimbării soluţiei tehnice. Modificarea este meritul inginerului Alexandru Achim, expert pe infrastructură din cadrul Zonei Metropolitane Oradea, cel care a reuşit să obţină anularea tunelului impus, iniţial, de Autoritatea Aeronautică din Capitală.
„Este vorba de drumul din spatele Carefour, care ar urma să lege Calea Aradului de giraţia de pe centura oraşului, de la Cimitir, trecând pe lângă Piaţa 100. Vreau să îi mulţumesc d-lui inginer Achim care a optimizat soluţia. Ştiţi că am aprobat indicatorii care presupuneau un tunel în zona de balizaj din vecinătatea aeroportului, pe o lungime de 125m. Dl. Achim a reuşit să convingă Autoritatea Aeronautică şi am obţinuit transformarea acelui tunel într-un drum deschis”, a spus primarul Ilie Bolojan.
Economie de peste un milion
Astfel, avizul iniţial dat de AACR (Autoritatea Aeronautică Civilă Română) cerea în mod expres ca drumul de legatură care urma să traverseze perimetrul aeroportuar să se realizeze printr-un pasaj subteran, un soi de tunal.
Inginerul spune că, „după analiza unor situaţii similare, chiar mai defavorabile decât situaţia întâlnită în cazul Aeropportului Internaţional Oradea, atât din ţară – de exemplu Aeroportul Henri Coanda de la Otopeni, cât şi din străinătate – de exemplu Aeroportul Beauvais -Tillé din Franţa, s-au făcut demersurile de a convinge AACR că soluţia de traversare deschisă a perimetrului aeroportuar este una care nu are niciun efect negativ asupra siguranţei traficului aerian, reduce semnificativ costurile investiţiei şi, nu în ultimul rând, reduce semnificativ termenul de execuţie”.
Astfel, principalele avantaje ale noii soluţii sunt reducerea costurilor investitiei cu cca 47%, respectiv peste 1.000.000 EUR şi reducerea termenului de execuţie cu aproximativ 40%, de la 10 luni la aproximativ 6 luni.
Modificările la proiect
Legătura Calea Aradului – Strada Ogorului” –
Datele tehnice iniţiale:
Lungime traseu – 860 m;
Lungime pasaj tablă ondulată – 125 m;
Lăţime pasaj tablă ondulată – 9.92m;
Gabarit vertical pasaj – 4,5 m;
Parte carosabilă – 2 x 3.5 m;
Trotuare: pe ambele sensuri, lăţime variabilă de minim 1m;
Durata de execuţie: 12 luni – 2 luni proiectare + 10 luni execuție.
Valoare investiţie (fără TVA) – peste 10 milioane lei
Drenaj ape pluaviale şi iluminat public cu LED pe toată lungimea traseului
Soluţia actualizată:
Lungime traseu – 860 m;
Parte carosabilă – 2×3.5m;
Trotuare pe ambele sensuri, cu lăţime minimă de 1m
Durata de execuţie – 8 luni, din care 2 luni pentru
proiectare şi 6 luni pentru execuție.
Valoarea investiţiei (fără TVA) – peste 5,7 milioane lei
Pe întreg traseul se va asigura drenarea apelor pluviale şi iluminat public cu sistem LED;
Se constată, deci, recunţarea la pasajul din tablă ondulată pe sectorul care traversează perimetrul aeroportuar. Compromisul este că, în sectorul care traversează perimetrul aeroportuar se vor folosi pentru iluminat public, stalpi de înălțime redusă – 4 m, pozitionaţi pe ambele părti şi realizați din fibră de sticlă pentru a preveni interferențele electromagnetice pe culoarul aerian.
E prevăzută împrejmuirea zonei perimetrului aeroportuar traversat cu gard de securitate, porţi de acces şi sistem de securitate video.
Trimite articolul
Xvedeti ca se pot face proiecte mai ieftine, si poate mai eficiente daca se gasesc oamenii potriviti, lucru care pana acum in oradea nu s-a facut, doar ce a vrut bolojan, dat pe mana aceluiasi arhitect sau proiectant care e lipsit de viziune si nu stie ce mai e prin lume, dar executa orbeste . Am dubii mari cu pasajul de pe magheru ca va rezolva ceva cand va fi trafic mare, iar despre viitorele cladiri si proiecte prin oras toate se fac ca din topor, comuniste fara pic de imaginatie de ceva spectaculos, care sa duca mai departe traditia in oradea, a cladirilor vechi din centru, acum totul devine banal, betonat, daramat, vezi ciuperca, multe cladiri vechi demolate, obligatia de a-si inalta lumea cladirile vechi din centru.
-
Ce bine spui… E bine că mă scrie cineva și fără patima și/sau îndrumat de vreun partid
-
Tulai!
-
În zbor avionul este mai sigur decât autovehiculul. Dar cu ochii la avioane cine va apãsa pe frânã prea târziu?
Nu inteleg de ce nu a trecut inca nimanui prin cap sa faca bretea de intoarcere pe sub poduri, inainte de giratie pt cei ce vin dinspre Auchan spre Leroy Merlin, sau vor sa intoarca spre Arabesque, sau spre Kaufland Nufarul. S-ar decongestiona sensul giratoriu cu o investitie minima.
-
asa ca idee n-ar fi rea dar cred ca ridica mult costurile si ar mai trebui inca o banda, ca sa nu-i incurce pe cei ce vin din sens. asa ca mai bine avansezi pana in sensul giratoriu.