„Eurocompetențe în domeniul IT – cale sigură pentru o integrare rapidă pe piaţa muncii” a adunat la-olată, în sala festivă a Colegiului Naţional Octavian Goga, dascăli, elevi şi părinţi. Aceasta fiindcă, timp de două zile, pe 18-19 octombrie, elevii sunt chemaţi să-şi depună dosarele pentru a participa la stagii de pregătire în IT în cadrul a două firme din Portugalia. Pentru succesul acestui proiect a muncit o întreagă divizie de profesori, preocupaţi de educaţia copiiilor, dar şi din dorinţa de a-i pregăti pentru viaţă. Din echipa de proiect fac parte: Marcel Sas Adăscăliţei, directorul CN Octavian Goga, responsabil de proiect, contabilul Laura Buşe, responsabil fianciar, profesorii: Zenovia Coraş- responsabil cu formarea, Simona Stoianovici- responsabil cu selecţia grupului ţintă, Simona Sarca- responsabil cu diseminarea proiectului şi Laura Cotrău- responsabil cu transferul şi valorizarea. În cadrul proiectului de tip Erasmus, 28 de elevi, din clasele a XI-a şi a XII-a, de la profilul matematică-informatică, vor face stagii de practică la două firme IT din oraşul Barcelos, Portugalia.
„Vor fi două fluxuri de mobilitate a câte 14 elevi fiecare. Fluxul 1: 16 ianuarie 2017- 3 februarie 2017 şi fluxul II: 2 octombrie 2017-20 octombrie 2017”, a anunţat profesorul Marcel Sas Adăscăliţiei, directorul CN Octavian Goga. Acesta le-a vorbit părinţilor şi elevilor şi despre beneficiile pe care le au cei care vor fi admişi în proiect, în urma selecţiei.
„Obţinerea unui certificat lingvistic pentru limba portugheză, cunoştinţe şi competenţe de specialitate în domeniul IT sporite, pentru o mai uşoară integrare pe piaţa muncii, obţinerea certificatului Europass Mobility sunt printre beneficiile oferite perticipanţilor. Cel puţin la fel de important mi se pare însă faptul că elevii noştri au oportunitatea de a lua contact cu un mediu social, economic, cultural şi lingvistic nou, de a trăi noi experienţe”, a pledat directorul Sas Adăscăliţei pentru ca elevii să ia decizii în cunoştinţă de cauză.
Criteriile de selecţie ale participanţilor, probele de selecţie sunt riguroase. Copiii trebuie să aibă media zece la purtare, vor trebui să treacă printr-o probă practică de evaluare a abilităţilor de programare- un test practic de 90 de minute, o probă de limba engleză- un test scris de 60 minute urmat de o conversaţie orală, o probă care verifică cunoştinţele copiilor despre cultura şi viaţa socială din Portugalia şi un interviu cu 5 întrebări care vizeză puterea de concentrare şi de exprimare, capacitatea de relaţionare. Efortul participanţilor nu va fi în zadar. Munca lor va fi evaluată la începutul stagiului, pe parcurs şi la final de către un tutore.
Directorul Marcel Sas Adăscăliţei spune că este sigur că obiectivele proiectului vor fi atinse. Printre obiective se află: creşterea adaptabilităţii la locul de muncă prin aplicarea cunoştinţelor teoretice în practică, dobândirea de abilităţi sporite de lucru în echipă, abilităţi sociale, culturale şi lingvistice şi nu în ultimul rând stabilirea unor contacte cu firme din domeniul IT pentru noi colaborări.
Elevii s-au arătat nerăbdători să participe la proiect, să i-a contact cu cultura şi civilizaţia portugheză. Valeriu Sabău şi-a declarat intenţia de a participa la selecţie „pentru că sunt interesat de cultura portugheză”. „Îmi doresc să particip la acest proiect pentru că, în primul rând îndrăgesc programarea, şi în al doilea rând pentru că îmi va oferi o experienţă inedită”, ne-a spus Andrei Ardelean. „Cred că acest proiect Erasmus este o oportunitate pentru noi adolescenţii de a ne cunoaşte, de a ne dezvolta şi de a învăţa într-un mod mult mai productiv”, a spus Ariana Aslovici.
Citiți principiile noastre de moderare aici!