Din cauza acumulării datoriilor provenite din această sursă, edilii au anunţat, ca plan de acţiune, că vor cere falimentul firmelor aflate în insolvenţă care omit plata datoriilor curente.
„Sunt 1.104 de firme în insolvenţă, care au darorii la bugetul local în valoare totală de 45 de milioane de lei, cu tot cu majorări de întârziere şi penalizări”, spune Eduard Florea, şeful Direcţiei Economice din Primărie.
În opinia sa, administratorii speciali îşi omit datoria de a administra societăţile în adevăratul sens al termenului. Mulţi dintre ei nu au reactualizat bunurile imobile ale firmelor cărora le gestinează insolvenţele, motiv pentru care sumele datorate bugetului cresc, „din pix” cu 40% iar debitele cresc cu trecerea timpului.
„Ce s-a acumulat ca datorie până la momentul declarării insolvenţei este una. Dar dacă firmele aflate în această situaţie nu îşi achită debitul curent, le vom cere falimentul”, spune Florea.
Ideea este de a pune presiune pe firme, deşi într-un moment sensibil, astfel încât imobilele acestora să reintre în circuitul fiscal. „Să le vândă şi să ajungă la cineva care să plătească pentru ele. Consiliul local are o situaţie specială, nu poate sista un serviciu sau furnizarea de mărfuri, ca alte firme. Impozitarea curge natural”, explică directorul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!