„Lacul lebedelor”, un balet de Piotr Ilici Ceaikovski, este pus în scenă excelent de Compania „St. Petersburg Classical Ballet of Andrey Batalov”, companie creată de Andrei Batalov – prim-solist la Teatrul Mariinski. Libretul baletului (în 4 acte) este unul dintre cele mai cunoscute.
Spectacol ,,Lacul Lebedelor”, la Casa de Cultură
Compania „St. Petersburg Classical Ballet of Andrey Batalov” aduce la Oradea un spectacol unic. Orădenii sunt invitați să se delecteze pe 21 noiembrie, de la ora 20.00, la un spectacol extraordinar de balet.
„Lacul lebedelor”, un balet de Piotr Ilici Ceaikovski, este pus în scenă excelent de Compania „St. Petersburg Classical Ballet of Andrey Batalov”, companie creată de Andrei Batalov – prim-solist la Teatrul Mariinski. Libretul baletului (în 4 acte) este unul dintre cele mai cunoscute și a fost pus în scenă pentru prima dată în 1877 în Moscova, la renumitul Teatru Bolșoi, coregraf fiind Julius Reisinger. Opera a avut ca sursă de inspirație o veche legendă rusă (după alții, o legendă germană, dacă judecăm după numele personajelor principale: Siegfried, Odette – Odillia, Rotbart etc.) și a corespuns pretențiiilor compozitorului rus.
Paradoxal nu a fost primit foarte bine pe moment. Totuși, în 15 ianuarie 1895, cu o nouă coregrafie realizată de Marius Petipa și Lev Ivanov a avut un succes enorm la Teatrul Mariinsky din Sankt Petersburg. Marius Petipa s-a ocupat de primul și al treilea act (de la castel), iar Lev Ivanov de al doilea și ultimul act (actele de la lac). Între timp, textul a fost de mai multe ori transcris și modificat, astfel că unele versiuni au un final diferit față de cel original.
Vrajă
Legenda despre prințese transformate în lebede de un vrăjitor rău, în care vraja lui poate fi spulberată numai prin iubirea unui prinț, se poate întâlni în basmele mai multor popoare.
Premiera a avut loc la Balșoi Teatr (Teatrul Mare) din Moscova pe 4 martie (20 februarie stil vechi) 1877, avândul ca dirijor pe Semen Riabov și în coregrafia lui Julius Reisinger. Din păcate, publicul epocii nu era obișnuit cu stilul „simfonic” al unei muzici pentru balet, așa că nu a înțeles bogăția partiturii. La aceasta s-a adăugat și coregrafia mediocră a lui Julius Reisigner, ceea ce a făcut ca primele reprezentații să fie un real eșec.
După moartea compozitorului, la cererea conducerii teatrului Mariinsky din Sankt Petersburg, Marius Petipa și Lev Ivanov au modificat coregrafia baletului, iar dirijorul teatrului Mariinsky, Riccardo Drigo, a adus mai multe modificări partiturii. În noua formă, baletul a avut premiera pe 15 ianuarie 1895. A fost un succes bine meritat. Deși au mai existat și alte versiuni, aceasta este reprezentată în mod curent.
Spectacolul pe care Andrei Batalov este la fel de reușit precum cel pe care-l puteți urmări pe scenele din Rusia. Absolvent al Academiei de Balet „Vaganova” din Rusia, Andrei Batalov este pe scenă de mai mult de 20 de ani. În 1992 a devenit solist al Teatrului Academic de Stat „Mussorgsky” din Sankt-Petersburg, iar doi ani mai târziu devine prim solist al Teatrului Mariinski.
Biletele sunt disponibile la casieria Casei de Cultură și pe link.
Citiți principiile noastre de moderare aici!